Istraživanje Ernst & Young: Strah od korone u naredne dve godine
Korona je obeležila 2020. godinu, ali će strah od korone biti prisutan još neko vreme.
Prema istraživanju konsultantske kuće EY, koje je urađeno u Srbiji i na svetskom nivou tokom decembra 2020. godine „Indeks promene navika potrošača“, 56 % njih je ocenilo da će strah od korone prestati da utiče na njihov život u naredne dve godine.
13 % ih tvrdi da nema straha od virusa, a 14 % ne zna, pa svega 7 % veruje da će se strah od pandemije nastaviti da utiče na njihov život i u narednih 3 do 5 godina. Potrošači su najviše zabrinuti za zdravlje porodice, u Srbiji njih 73%, a globalno čak 87 % ispitanih.
Srbi 51 % njih, zabrinuti za sopstvene finansije. Globalno 78 % stanovnika je izrazilo zabrinutost za uticaj kovida na novčanik.
„Konkurentnost sada, možda više nego ikada, znači agilnost i fleksibilnost. Potrošač poslednje generacije ne želi da gubi vreme i sve želi sad i odmah. Ovo se najviše odnosi na generaciju milenijalaca starosti od 18 do 35 godina. Oni komuniciraju digitalnim kanalima sa kompanijama, društvom i okolinom, kako bi brzo dobili ono što žele. Veliki deo kupovine obavljaju preko interneta, ili makar pretražuju informacije pre nego što se odluče za kupovinu. Faza potrošač 4.0 jeste veliki korak napred, a dostupne tehnologije su tu da ceo proces prelaska na novi nivo poslovanja pomognu i olakšaju i polako počnu da nas uvode u eru potrošača 5.0“, navodi se u izveštaju EY.
Jedna od stavki promena načina ponašanja je način kupovine koji se promenio kod 79 % ispitanih.
„Pandemija proizvodi novu kulturu kupovine, fokusiranu na ono što smo nekada zvali „kupovina iz fotelje“ i vrlo je moguće da će veliki deo kupaca, naročito onih mlađih, koji tek sada formiraju svoje potrošačke navike, a koji će uskoro držati najveći deo kupovne moći, zadržati tu kulturu“, navodi se u izveštaju. Iako je internet trgovina u Srbiji 2020. godine dostigla 13 milijardi evra, ipak učešće kupovine na internetu za namirnice nije veliko učešće i tokom 2020.godine na internetu su se najviše kupovale pelene i deterdženti“.