Strateški plan za oporavak i razvoj turizma
Turistička organizacija Srbije juče je putem virtuelne radionice predstavila Strategijski marketing plan turizma Srbije regionalnim i lokalnim turističkim organizacijama.
Direktorka TOS-a Marija Labović istakla je da će se samo zajedničkim snagama naći način za što brži i lakši oporavak turizma u Srbiji.
Prezentaciju je otvorio državni sekretar Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Miroslav Knežević koji je istakao značaj subvencija ovog ministarstva za očuvanje sektora turizma.
On smatra da je strategijski marketing plan turizma Srbije izuzetno važan i zbog činjenice da je u dokumentu obrađen uticaj kovida na čitav sektor turizma, kako bi se svi izazovi nakon pandemije lakše prevazišli, ali i uspostavila lakša komunikacija sa tržištima kroz digitalizaciju turističke ponude Srbije.
Vlada Srbije usvojila je Strategijski marketing plan turizma Srbije do 2025. godine, strateški dokument čiji je predlog, u skladu sa Zakonom o turizmu i Strategijom razvoja turizma, izradila Turistička organizacija Srbije.
Plan se bazira na sveobuhvatnoj analizi postignutih rezultata u turizmu Srbije, posebno između 2015. i 2019. godine u kome je ostvarivan kontinuiran rast koji je doveo do rekordnih rezultata u 2019. godini. Takođe i do rasta značaja turizma kao privredne grane, kao i na analizi samog marketing sistema turizma Srbije na nacionalnom i lokalnom nivou i na nivou samih učesnika u turističkoj privredi Srbije.
Predstavljeni plan budućeg pozicioniranja Srbije kao turističke destinacije na domaćem i stranom tržištu, kao i promotivne i marketinške aktivnosti, podeljene su u dve faze.
Prva faza oporavka, do kraja 2022. godine, u kojoj se promocija usmerava pre svega ka domaćem tržištu i tržištu zemalja u okruženju.
Druga faza obuhvata razdoblje intenzivnije promocije na ostalim evropskim kao i na glavnim vanevropskim tržištima, kao što su Kina i SAD.
Prvi najvažniji zadatak koji je postavljen Strategijskim marketing planom turizma jeste uspostavljanje sistema upravljanja na nivou destinacija u Srbiji kroz faze koje vode ka formiranju organizacija za upravljanje destinacijama (DMO).
Sledeći je realizacija procesa brendiranja turizma Srbije, što obuhvata i kreiranje željenog imidža Srbije kao turističke destinacije i novi vizuelni identitet, kao i dalje unapređenje postojeće marketinške infrastrukture.
Takođe, da bi se kroz koordinaciju rada svih učesnika u turizmu podigao kvalitet promotivnih aktivnosti u skladu sa trendovima.
U radionici je učestvovalo preko 100 predstavnika regionalnih i lokalnih turističkih organizacija.
(RTV)