Značajno pala prodaja ovog pića
Prodaja šampanjca snažno je pala u prvoj polovini godine budući da su građani manje trošili, a trgovci su nagomilali zalihe, izvestili su proizvođači, poručivši vinogradarima da beru manje grožđa
Proizvođači su u razdoblju od januara do juna prodali 106.7 miliona flaša šampanjca, za 15.2 posto manje nego lani.
Sumorna globalna geopolitička i ekonomska situacija kao i inflacija opterećuju ličnu potrošnju, rekao je predsednik lobističkog udruženja „Champagne Houses“ Dejvid Čatilon, u saopštenju, koje je objavilo udruženje proizvođača „Comitee Champagne“. Prodaju koče i zalihe koje su trgovci nagomilali u 2021. i 2022, dodao je Čatilon.
Ovogodišnjoj berbi u Šampanju naškodili su pak loši vremenski uslovi, uključujući mraz i vlagu, koja je pogodovala razvoju plesni, izvestilo je udruženje. Proizvođači su zato odredili maksimalni prinos grožđa od 10.000 kilograma po hektaru, niži za 12.3 posto nego u prošloj godini, prenosi Indeks.
Šampanjac je za razliku od drugih vina uglavnom kombinacija više berbi. Zalihe se u dobrim godinama obnavljaju i mogu nadoknaditi slabiju berbu.