Zašto svaki treći muškarac ne čita deklaracije u supermarketima
Da su deklaracije na proizvodima u supermarketu nečitljive, odavno je poznato, ali da sa njima naročito imaju problem muškarci, otkrili su irski naučnici. Više od trećine muškaraca nikad ne čita informacije o nutritivnim vrednostima hrane, ali ne zato što su lenji, već zato što ih ne razumeju.
Studija je pokazala da čak 95% žena barem ponekad pročita deklaraciju, što radi 65% muškaraca. Često ili uvek deklaracije čita 65% i 37% muškaraca. Samo 5% žena i čak 35% muškaraca, što je svaki treći, nikad ne čita deklaracije.
U neznanju, ipak, nije spas. Naprotiv, naučnici upozoravaju da ono vodi u gojaznost. Najviše zabrinjava da oni koji bi najpre trebalo da čitaju jer su najugroženiji, na primer oni pod najvećim rizikom da obole od kardiovaskularnih bolesti, to rade najređe. Četiri od 10 ljudi koji imaju neko po život opasno kardiovaskularno oboljenje ne proverava etikete. U nekim slučajevima, čak 80% ljudi se bori da shvati da li je neka namirnica bogata ili siromašna šećerima ili mastima. Naučnici zato upozoravaju da obeležavanje hrane mora da bude jasnije.
U ispitivanju je učestvovalo 200 muškaraca i žena starosti između 18 i 85 godina koji su odgovarali na pitanja o svom zdravlju i o tome da li i koliko često čitaju nalepnice sa nutritivnim vrednostima namirnica u marketima.