Ako u hotelu postoje ove dve stvari, on se ne smatra održivim
Mnogi hoteli tvrde da su ekološki prihvatljivi. Ali jesu li? Brz i lak test da se ovo dokaže je provera dve važne stavke, rekao je Sonu Šivdasani, osnivač hotelskih brendova Soneva i Six Senses.
Danas sve kompanije teže da poslovanje osmisle tako da bude održivo, ipak na tom putu mnogi četo prave nesvesne greške koje često ponište pomake napravljene u drugim oblastima poslovanja.
Brendirana voda
Prvo, održivi hoteli ne bi trebalo da imaju brendiranu vodu bilo koje vrste, rekao je on za CNBC Travel.
– Kada imate neverovatne mogućnosti za filtriranje vode, a voda iz česme je prilično čista u većini zemalja na svetu, nema potrebe da imate bilo kakvu brendiranu vodu u sobama – rekao je on.
Ovo ne samo da smanjuje otpad koji prave flaše za jednokratnu upotrebu, već je i zdravije, rekao je.
– Postoji dosta brendova vode koji mogu biti prilično toksični, jer se nalaze u oblastima gde postoji neka vrsta hemijskog zagađenja. Plus plastične flaše su kancerogene. Možete zamisliti tu plastičnu flašu kako stoji u prodavnici dva ili tri meseca, zagreva se i prži na suncu – rekao je on.
Bolja, jeftinija opcija za hotele je prečišćavanje vode iz česme i dodavanje minerala u elektrolite, kao što su natrijum, kalijum i hlor, rekao je on.
Šamponi u plastičnim bočicama
Druga stavka koju ovaj stručnjak savetuje da se proveri je da li se toaletne potrepštine poput gela za tuširanje, sapuna za ruke ili šampona, nalaze u plastičnim dispenzerima, ili u plastičnim malim bočicama koje je Šivdasani nazvao „glupavim“.
– Zaista treba kupovati takve stvari u velikim kontejnerima, a zatim puniti u keramičke boce – rekao je on.
Ali to je zaista minimum koji možemo da uradimo, rekao je Šivdasani, koji je prodao Six Senses 2012. godine.
„Ekologija je ekonomija“
Šivdasani odbacuje ideju da je održivo poslovanje skuplje.
– Ekologija je ekonomija – rekao je za CNBC Travel.
Oslanjajući se više na solarnu energiju nego na dizel gorivo, rekao je on, odmarališta Soneva će dugoročno uštedeti novac.
– Naši bankari nas veoma podržavaju u tome. Investicija se vraća za oko četiri i po godine – rekao je on.
Pravljenjem drvenog uglja koristeći pale grane, Šivdasani procenjuje da njegova kompanija uštedi 20.000-30.000 USD godišnje. Pored toga, bašte oko hotela isporučuju oko 10.000 USD vrednog povrća za odmarališta.