Citroen Berlingo u retro stilu uopšte nije jeftin (VIDEO)
Krajem prošlog leta, italijanski proizvođač karoserija Fabricio Caselani iznenadio je javnost predstavljajući svoju poslednju sjajnu novinu, Citroen e-Berlingo 2CV Fourgonnette. Potpuna transformacija jednog od najreprezentativnijih kombija francuskog brenda sa dizajnom koji odmah vraća pedesete godine prošlog veka.
Konverzija je toliko duboka da, golim okom, niko ne može reći da se ispod lima nalazi Citroen e-Berlingo. Međutim, fiberglas, upornost i ljubav prema brendu, učinili su da se postigne cilj. Biće proizvedeno samo 200 primeraka, a uskoro će početi da dolazi do kupaca u zemlji Germana.
Reinterpretacija klasičnog modela Citroena, od kojih je do 1978. godine prodato čak 1,25 miliona, toliko je zapanjila francuski brend da je postigao dogovor sa italijanskim proizvođačem karoserija u Milanu, gde se proizvodi, da ga ponudi direktno kupcima. Evropski kupci ovu zanimljivu reprodukciju, zasnovanu na varijanti e-Berlinga i koju firma klasifikuje na osnovu svoje veličine; tačnije, opcija veličine M od 4,40 metara dužine i veličine XL od 4,75 metara dužine.
Komplet dizajniran od fiberglasa, veoma otpornog materijala za koji je Caselani ekspert u svom radu sa čamcima, omogućava reprodukciju oblika i dizajna kombija 2CV. Ali, detalji poput njegovih okruglih farova nisu originalni niti uzeti sa deponije, već su nasleđeni od Jeepa Wranglera, dok zadnje isporučuje Hella, specijalista za rezervne delove. Italijanski karoserista takođe nudi do 13 boja za karoseriju, pastelne boje inspirisane onima koje su korišćene u modelima iz šezdesetih i sedmadesetih, kao i spoljašnje prilagođavanje kako bi odgovaralo kupcu.
Citroen Berlingo 2CV Fourgonnette se nudi sa istom mehanikom kao i najsavremeniji serijski model, benzinski sa 110 KS, dizel sa 100 i 130 KS i, naravno, sa čisto električnom verzijom koja ima električni motor od 100 kW (136 KS) i sa baterijom od 50 kWh sa kojom ima maksimalnu autonomiju od 250 kilometara, uzimajući u obzir da nudi unutrašnji prostor koji podržava maksimalno opterećenje od 800 kilograma i može da vuče do 750 kilograma.
Postoji samo jedan problem, a to je što uopšte nije jeftin: njegove cene su zastrašujuće i treba ozbiljno razmisliti da li ga vredi kupovati direktno od nekog salona, što je rezultat dogovora između brenda sa dva ševrona i karoseriste, ili zahtevati transformacije, ako već imate Berlingo, direktno Italijanima. Citroen e-Berlingo 2CV Fourgonnette košta ogromnih 46.410 EUR u verzijama sa SUS motorom i 58.310 EUR za „električara“ u Nemačkoj, dok transformacija već kupljenog automobila košta skoro 20.000 EUR.