Dobra etiketa može da proda i loše vino – „Mnogo posla za dizajnere korice knjiga“
Ma koliko da se razumemo u vino, gotovo svako od nas će povremeno zastati pred prelepo dizajniranom, neobičnom, inovativnom, stilski savršenom etiketom vina – i kupiti vino baš zbog nje. Ovo je rezultat istraživanja koji je objavila velika internet prodavnica vina Vivino, preciziravši da je čak 85% ispitanika reklo da je bar jednom kupilo vino zato što im se dopao dizajn etikete.
U istraživanju čiji su rezultati objavljeni neposredno nakon Nove godine učestvovalo je 1.800 vinoljubaca širom sveta. Ono je, navodi Vivino, pokazalo da je dizajn etiketa ključan u odluci kupaca da se otisnu izvan svoje „zone komfora“ i kupe vino koje inače ne bi kupili.
Pol Džons, direktor za vino u kući Vivino, rekao je da ovo naročito važi u situacijama u kojima smo suočeni sa obiljem opcija:
– Kada znamo da toliki broj kupaca vina priznaje da se pri kupovini oslanja na izgled etikete i boce, jasno je da dobar dizajn etikete može da ima snažan uticaj na našu odluku u kupovini. Suočeni sa ogromnim policama sa vinom u supermarketima, lako se osetimo ugroženo i pritisnuto, i tada ćemo često odabrati ono što se ističe izgledom – navodi Džons i dodaje:
– Veliki broj dostupnih vina znači da nema osobe koja detaljno poznaje svaku pojedinačnu bocu u prodavnici, ma koliko upućena bila u svet vina. Ovde nam u pomoć dolazi kolektivna mudrost kupaca vina koju možemo iskoristiti da proverimo dostupne činjenice o vinu koje nam je privuklo pažnju – rekao je Džons, ne tako suptilno reklamirajući svoj onlajn biznis, ali i nudeći pametan savet, i loše vino može imati dobru etiketu, a recenzije, stručne, pa i laičke, i dalje su najbolji alat pri izboru vina.