Kako sačuvati brisače tokom zime?
Zima pred brisače donosi posebno teške izazove, a led može brzo i da ih uništi. Stoga dajemo savete kako da sačuvate brisače od oštećenja, da ne biste morali tokom zime da kupujete nove koji će takođe brzo stradati zbog istih grešaka, pišu Polovni automobili.
Nije stvar samo u tome da vam brisači duže traju iz finansijskih razloga – stvar je i u tome da budu u stanju da dobro obrišu šoferšajbnu da biste videli put – bezbednost na prvom mestu!
Malo pažnje i truda može da uštedi mnogo novca, ali i da učini vožnju u lošim vremenskim uslovima znatno bezbednijom.
1) Ne palite brisače pre nego što očistite šoferšajbnu od snega i leda
Ne samo što mogu da se oštete metlice brisača zbog leda, prilikom odlepljivanja od vetrobrana ukoliko je do toga došlo ili prilikom samog rada brisača, već može da dođe i do mnogo ozbiljnije i skuplje štete na kompletnom sistemu koji pokreće brisače.
2) Ubacite neki materijal ispod brisača
– jedno od rešenja je da se ubaci materijal ispod metlica brisača kako ne bi bile u direktnom kontaktu sa vetrobranom. U tu svrhu može da posluži tkanina, karton, novine, katalozi i slično.
I ovo rešenje može da ima svoje mane u zavisnosti od vremenskih uslova i materijala koji koristite, pošto brisači mogu da se slepe sa tim materijalom koji ste ubacili ispod njih.
Iz praktičnih razloga ne možemo da garantujemo da li će se brisači slepiti, tj. „slediti“ sa tkaninom, kartonom ili papirom, naročito ako prvo temperatura bude dovoljno visoka da se taj materijal natopi vodom pa da se zatim ta voda zaledi – to je već situacija kod koje nema odgovarajuće prevencije.
Mokrenje pod tušem loše po zdravlje: Evo i zašto
Naravno, ovo rešenje može sjajno da funkcioniše ako nemamo posla sa ekstremnim vremenskim uslovima.
3) Možete da stavite karton ili ćebe
-preko celog vetrobrana i da ga fiksirate brisačima (čime istovremeno odvajate brisače od vetrobrana i sprečavate slepljivanje) ali i da na krajeve vežete veoma tanak kanap, praktično konac, koji ubacite u kabinu i zatvorite vrata. Tako smanjujete mogućnost da vetar podigne taj karton ili ćebe i pritom još ošteti brisače. Taj kanap možete i da vežete u kabini kako se ne bi izvukao.
Naravno, ne možemo ništa da vam garantujemo po pitanju mogućeg oštećenja kedera (guma oko vrata) – to zavisi od debljine kanapa koji koristite, vremenskih uslova, itd. Rizik u svakom slučaju postoji.
Ovim „rešenjem“ istovremeno smanjujete pojavu leda na vetrobranu i sprečavate kontakt brisača i vetrobrana.
Slepljivanje ili „sleđivanje“ brisača i kartona ili ćebeta je posebna priča, pošto zavisi od materijala od kojih su izrađeni i drugih faktora.
4) Odmah upalite auto i ventilaciju stavite u mod za odmagljivanje
– temperatura treba da bude na maksimumu. Pošto je motor hladan i duvaće samo hladan vazduh, ne očekujte da će se vetrobran odlediti za par minuta, ali što duže motor radi, to će pre početi da stiže koliko-toliko topliji vazduh do stakla.
Dakle, upalite auto, grejanje na najjače, vazduh na vetrobran, a vi se posvetite skidanju leda i odmrzavanju, odnosno odlepljivanju brisača.
Podsećamo da motor koji radi u leru vrlo sporo „podiže temperaturu“, tako da ovaj korak može da bude od vrlo male ili gotovo nikakve pomoći, ali bolje i to nego da skidate led sa ugašenog auta, pa tek onda da ga palite.
5) Kupite namensko sredstvo za odleđivanje stakala
– tim sredstvom možete da odledite i brisače, odnosno da ih odlepite od šoferšajbne. Postoje razna sredstva, uglavnom u vidu spreja, sa cenom od nekoliko stotina dinara pa naviše.
6) Sredstvo za odleđivanje stakala
– ili prskalicu sa „uradi sam“ tečnošću (alkohol razređen vodom) držite u automobilu – takođe držite rezervu u automobilu. Tako ćete moći da rešite problem i ukoliko zateknete brisače zalepljene za vetrobran kada izađete sa posla, vraćate se iz posete prijateljima ili rodbini…
7) Navodno sprej za odleđivanje stakala može da pomogne i preventivno
– ako se uveče naprska ispod i oko brisača, kao i na same brisače.
Dejstvo tog sredstva trebalo bi da spreči da se brisači zalepe za vetrobran. Ne postoji sigurnost da će uspeti, ali uvek vam ostaje mogućnost da sami testirate i proverite ovaj recept.
8) Kvalitetna zimska tečnost za pranje vetrobrana
– u dobroj meri pomaže da se sačuvaju i brisači. Stoga je dobra ideja da kupite tečnost nekog renomiranog proizvođača i to na mestu (prodavnica, pumpa…) gde ćete moći da je vratite na reklamaciju ukoliko nešto ne bude u redu.
9) Podignite brisače, ali postoji rizik
– ako podignete brisače uveče oni se neće zalepiti za vetrobran iz prostog razloga što nisu u kontaktu sa njim. Ujutro možete da očistite vetrobran od leda i tek onda da spustite brisače.
Naravno, kod nekih (novijih) automobila brisači uopšte ne mogu da se podignu zato što su zbog aerodinamike „skriveni“ ispod haube.
Generalno brisače bi trebalo menjati dva puta godišnje, pošto svako godišnje doba stavlja svoje izazove pred brisače.
Na primer, nove brisače stavite u proleće, kada se završe sve zimske muke, tako da imate nove brisače za prolećne kiše, a preko leta je pred njima veliki izazov u vidu zalepljenih i sasušenih insekata na staklu, smole, ptičjeg izmeta i drugih lepljivih materija koje padaju sa drveća.
Zatim nove brisače stavite ponovo na jesen kako biste što bolje videli kroz ovo kišno i maglovito godišnje doba, nakon čega ih čekaju sneg, led i niske temperature.
Naravno, ovo nije nikakvo pravilo, pošto trajnost brisača zavisi od mnogo faktora – intenziteta korišćenja, kvaliteta brisača, uslova korišćenja…
Vozači iz različitih predela mogu da imaju totalno različit stav po ovom pitanju. Oni iz generalno toplijih gradova sva ova upozorenja i savete ponekad smatraju širenjem panike, pošto veoma retko ili nikada ne dožive takav problem.
Sa druge strane, oni iz brdskih krajeva i delova Srbije sa generalno veoma niskim temperaturama zimi pozivaju ih da dođu i vide šta je „prava“ zima.