Facebook nije jedina kompanija koja je promenila naziv
U septembru je bivša zaposlena u Facebook-u Frances Haugen predala Wall Street Journal-u interne dokumente, koji su otkrili neke prilično inkriminirajuće informacije. Ubrzo nakon toga, izvršni direktor Mark Zakerberg, najavio da će promeniti ime u „Meta“. Bio je to klasičan potez, kada kompanija „zabrlja“ i krene da gubi naklonost javnosti. Kompanija tada menja naziv – dolazi sa novim brendom.
Facebook je samo najnoviji u velikoj tradiciji kompanija, koje su promenile ime nakon javnog skandala.
„British Petroleum“ u „BP“
Kompanije za naftu i gas uglavnom nemaju najbolju ekološku reputaciju, ali BP zauzima sam vrh. Godine 2000. naftni i gasni gigant je promenio ime iz British Petroleum u BP, otkrio je novi zeleno-žuti logo sa „sunburst“ logom i usvojio slogan „beyond petroleum“. Sve ovo je bilo u pokušaju da izgleda ekološki prihvatljivije.
Ali onda je došlo do smrtonosne eksplozije naftne rafinerije u Teksasu 2005. godine, izlivanja nafte na Aljasci, gde je iscurilo 200.000 galona u zaliv Prudhoe 2006. godine, i naravno, izlivanja Deepwater Horizon 2010.godine, koje je bilo najveće izlivanje nafte u istoriji. Ispostavilo se da promena imena nije učinila kompaniju ekološki odgovornijom.
„Philip Morris“ u „Altria“
Izgradnja poslovanja oko „cool factor“ proizvoda može biti problem, kada vrhovni sud utvrdi da je proizvod štetan i stvara zavisnost. Tada 2003. godine ljudi su shvatili da cigarete nisu zdrave, pa je Philip Morris, jedna od najvećih svetskih duvanskih kompanija, odlučila da treba da poboljša svoj imidž u javnosti. Takođe, kompanija je želela ime, koje obuhvata i druge njegove proizvode, pošto je u to vreme posedovao i Kraft Foods i pivsku kompaniju SABMiller. Promenio ime u Altria.
Prodaja cigareta u SAD je u padu od 2001. godine, tako da to verovatno nije bilo sjajno za korporativni moral. Ali, kao kašalj hroničnog pušača, Altria nije nestala. Umesto toga, diverzifikovala je svoje vlasništvo, kupujući bezdimni duvan i vinsku kompaniju UST i investirajući u kompaniju za kanabis Cronos Group i brend e-cigareta Juul Labs.
„McAfee“ u „Intel Securiti“, pa u „McAfee“
John McAfee je 1987. godine osnovao istoimenu kompaniju poznatu po svom antivirusnom softveru. Sredinom 90-ih, ekscentrični preduzetnik je napustio kompaniju. Počeo je da se bavi jogom u Colorado-u, a zatim se preselio u Belize, nakon što je izgubio bogatstvo, gde je izgradio sopstveni privatni vojni kompleks, a zatim se sakrio, pošto je postao osumnjičeni u istrazi ubistva u Belize-u.
McAfee je 2019. godine rekao da nije podneo poresku prijavu osam godina i da je „oporezivanje nezakonito“. Na ničije iznenađenje, optužen je za ovo i neplaćanje poreza na milione, koje je zaradio kroz promovisanje kriptovalute, govorničkih angažmana i drugih izvora prihoda. U junu 2021. godine, McAfee je pronađen mrtav u zatvorskoj ćeliji u Španiji, gde je čekao ekstradiciju u SAD.
Bilo koja od ovih „ludorija“ bila bi dovoljna da trajno ošteti istoimeni brend. Ali prekretnica je došla 2013. godine, kada je McAfee, koji je nosio matirane vrhove i plemenske tetovaže, objavio veoma čudan NSFW video u kojem je rekao da se kompanija promenila otkako ju je on vodio. U to vreme u vlasništvu kompanije Intel, McAfee Associates je 2014. godine promenila u Intel Securiti Group.
Do 2016. godine, Intel je izdvojio Intel Security Group, a kompanija je ponovo promenila ime u McAfee. U intervjuu za ITBusiness.ca 2017. godine. CTO Steve Grogan je objasnio odluku rekavši: „McAfee brend ima ogromnu vrednost“. Uprkos najboljim naporima John McAfee da uništi reputaciju kompanije, brend McAfee je i dalje imao jak odjek kod potrošača.