Polovni automobili su već poskupeli – nije isključeno da će još
Polovni automobili u poslednjih godinu dana poskupeli su i više od 30 %, što je dovelo do toga da automobil, koji je koštao 7.000 evra, danas košta čak 11.000.
Sada imamo i najavu izmena zakona, kojima se predviđa da od naredne godine, registracija bude jeftinija i to za vozila starosti od 5 do 20 godina, ali imajući u vidu nekoliko dešavanja na auto tržištu porencijalni kupci strahuju od novog poskupljenja. Strah je veći imajući u vidu da polovnjaci u Srbiji čine 85 % registrovanih automobila.
Pritisaka na cene polovnjaka već neko vreme ima po više frontova. S jedne strane, hronična nestašica čipova i poluprovodnika primorala je gigante autoindustrije da naprave značajna smanjenja proizvodnje. To je direktno povećalo i tražnju za polovnjacima, a onda i njihovu cenu.
– Većina proizvođača automobila zavisi od kineskih proizvođača mikročipova, a tih komponenti je malo, nema ih dovoljno, a to ima i svoje posledice po cenu, potvrdio je za Blic Biznis, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, Milan Belin.
Tako je na primer automobilski gigant Folksvagen nedavno saopštio da njegova glavna fabrika u Volfsburgu trenutno radi u ograničenom opsegu, i to upravo zbog problema u snadbevanju čipovima. Najavili su i otkaze, kako radnicima tako i menadžmenta, a sve zbog održanja produktivnosti.
U Srbiji prodaja čini 85 % polovnjaka, a 15 % novih vozila
Prema podacima Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova, prodaja novih vozila u našoj zemlji čini oko 15 % ukupne prodaje, odnosno prvih registracija, a čak 85 % čine polovna vozila. Pritom je skoro 80 % polovnih vozila starije od 10 godina, što nas dovodi do poražavajuće statistike prosečne starosti voznog parka u Srbiji, koja iznosi oko 17 godina.