Žudnja za životom i Emotivne mape Vesne Pavlović u CZKD
U okviru likovnog i diskurzivnog programa Emotivne mape u Centru za Kulturnu dekontaminaciju otvorena je izložba velikog formata fotografkinje Vesne Pavlović.
Niz programa, autorskih vođenja, predavanja, performansa, poetskih večeri, osmišljeni su oko postavke oce renomirane autorke.
Međunarodni umetnički i teorijski projekat Emotivne mape započet je 15 aprila ove godine performansom masovnog rendanja zaleđenih pomorandži, i do 15. septembra okupiće i angažovati vizuelne i druge umetnike i grupe, teoretičare i aktiviste u okviru postavke u Centru za kulturnu dekontaminaciju.
Ministar Selaković u Parizu otvorio Izložbu „Sport u umetnosti. Umetnost sporta“
Izložba Emotivne mape Vesne Pavlović predstavlja refleksivni povratak na njene fotografske instalacije i dokumentarne radove nastale tokom devedesetih godina u Srbiji i SAD.
Izložba govori o vremenu devedesetih kroz sudar i preplitanje višestrukih krajnosti: s jedne strane, poleta novih formi društvenosti potaknutog razvojem interneta i digitalne tehnologije i jačanjem civilnog društva, a s druge tragičnim raspadom Jugoslavije kroz nacionalističke ratove, period izolacije i građanskih pobuna.
Fotografski ciklusi Vesne Pavlović aktuelizuju pitanja političke odgovornosti, građanske neposlušnosti i otpora mašineriji rata i socijalne i ekonomske obespravljenosti.
Slike protestnog života na ulicama Beograda i akcija anti-ratne scene devedesetih govore o istrajnosti i upornosti, otporu i empatiji – slike koje pozivaju na nove politike solidarnosti u vremenu kolapsa političkih i društvenih instrumenata promene, globalnog poraza levih politika i ekspanzije reakcionarne desnice.
Izložba je koncipirana kao mesto okupljanja različitih umetnica i grupa, teoretičarki i aktivistkinja, u duhu specifične fotografske prakse umetnice koja se od samih početaka razvija kroz mrežu saradnji i polje razmena.
Kroz veliki broj fotografija postavljenih u dijalošku mapu prostornih i značenjskih konstelacija Vesna Pavlović preispituje autoritet jedinstvene istine dokumentarne fotografske slike, dodirujući granice izdržljivosti medija (analogne) fotografije, njene materijalnosti, objektnosti i propadljivosti.