Vrsna operska umetnica Katarina Bradić premijerno na Kolarcu
![](https://izprveruke.rs/wp-content/uploads/2025/02/1920x1080-ekran-Koncert-SO-RTS-22.3-copy.jpg)
Jedna od najtraženijih operskih umetnica današnjice Katarina Bradić 22. marta premijerno nastupa na Kolarcu sa Simfonijskim orkestrom RTS pod dirigentskom palicom Balaža Kočara iz Budimpešte.
Na gala koncertu, koji Kolarčeva zadužbina organizuje u saradnji sa Muzičkom produkcijom RTS-a i Ambasadom Mađarske u Beogradu, publika će biti u prilici da čuje Bartokove Dve slike za orkestar op.10 i Koncert za orkestar, kao i Sea pictures op.37 Edvarda Elgara.
Katarina Bradić, jedna je od najtraženijih operskih umetnica današnjice. Završila je Akademiju umetnosti u Novom Sadu, i to dva odseka – muzičku pedagogiju i solo pevanje. Još kao studentkinja izabrana je za članicu Svetskog omladinskog hora što joj je obeležilo dalju karijeru.
Magistarske studije solo pevanja završila je na Bečkom konzervatorijumu, a tokom boravka u Beču bila je članica čuvenog ansambla Arnold Šenberg hora, koji okuplja profesionalne i iskusne pevače, i nastupa širom sveta. Katarina je bila i predstavnica Evrope u vokalnom sastavu S.O.U.L. Singers of United Lands čija je misija širenje multikulturalnosti.
Katarina ostvaruje briljantne role u solističkim ulogama, mahom baroknih i savremenih opera.
Osim neizmerne lepote i šarma, Katarinu odlikuje i ono najvažnije – posebna boja glasa. Naime, ona je i mecosopran i alt i kontraalt. Trenutno živi i radi u Barseloni.
Međunarodnu pažnju je privukla u sezoni 2009/2010. kada dobija angažman u operi Vlaamse u Holandiji gde interpretira Olgu (Evgenije Onjegin), Suzuki (Madam Baterflaj) i Medeju u Kavalijevoj operi Đazone.
Na poziv Dojče opere iz Berlina gostuje kao Bizeova Karmen i time počinje Katarinina velika međunarodna karijera. Slede operske kuće u Minhenu, Hamburgu, Cirihu, Bazelu, Beču, Madridu, Parizu, Ženevi, Briselu, Barseloni, Amsterdamu, Štac operi u Berlinu, Diseldorfu, Boljšoj teatru i ostalim najprestižnijim dvoranama sveta.
Sarađivala je sa dirigentima i rediteljima kao što su Rene Jakobs, Semjon Bičkov, Donald Ranikl, Rafael Pišon, Rikardo Minazi, Beri Koski, Loren Peli, Kaliksto Bjeito, Fiona Šo, Sebastijan Baumgarten i mnogi drugi.
Sezonu 2024/2025. počinje u pariskom Théâtre du Châtelet, tumačeći naslovnu ulogu u Hendlovom Orlandu, slede Staatsoper Unter den Linden u Berlinu i scenska adaptacija Hendlovog Mesije u Komische Oper u Berlinu.
Balaž Kočardiplomirao je na dva odseka na Muzičkoj akademiji List Ferenc u Budimpešti, kompoziciju i dirigovanje. Specijalističke studije dirigovanja je završio u Beču, u klasi prof. Karla Osterajhera.
Na takmičenju za dirigente Franko Ferara u Rimu 1995. godine osvaja prvu nagradu čime počinje njegova međunarodna karijera. U periodu 1999 – 2002. bio je prvi kapel majstor Opere u Frankfurtu.
Slede angažmani u operskim kućama u Milanu, Rimu, Veneciji, Palermu, Firenci, Hamburgu, Lajpcigu, Kelnu, Antverpenu, Ženevi, Bazelu, Budimpešti… Sarađivao je sa najvećim imenima kao što su: Dijana Damrau, Elina Garanča, Roberto Alanja, Jonas Kaufman, Željko Lučić, Džonatan Tetelman i drugi.
Bio je umetnički direktor Prolećnog festivala u Budimpešti, a generalni muzički direktor Mađarske državne opere u periodu 2017 – 2023. godine. Priznanje Artist of Excellence dobija 2022. godine.
Balaž Kočar je u septembru 2024. godine dirigovao prvim Gala operskim koncertom kojim je Kolarčeva zadužbina počela seriju koncerata kako bi predstavila domaće operske soliste mlađe generacije koji grade uspešnu karijeru u inostranstvu.
Ulaznice su u prodaji na biletarnici Kolarca i online.