U trci za „Srce Sarajeva“ četrdeset sedam filmova
U takmičarskim programima 27. Sarajevo Film Festivala, koji će biti održan od 13. do 20. avgusta, za nagrade Srce Sarajeva takmičiće se ukupno 47 ostvarenja.
U četiri selekcije – igrani, dokumentari, kratkog i studentski film – 18 filmova ae doživeti svetsku, tri međunarodnu, jedan evropsku, 24 filma regionalnu i jedan bosanskohercegovačku premijeru.
U kategoriji igranog filma, po izboru selektorke, scenaristkinje Elme Tataragić, za nagradu „Srce Sarajeva“ (za najbolji film, režiju, najbolju glumicu i najboljeg glumca), u trku ulazi devet naslova, od kojih će dva imati svetsku premijeru – „Elegija lovora“ crnogorskog reditelja Dušana Kasalice (koprodukcija sa Srbijom), i „Stvari vredne suza“ mađarske rediteljke Kristine Grosan.
U katogoriji dokumentarnih filmova (izbor selektorke Rade Šešić), za „Srce Sarajeva“ za najbolje ostvarenje, Nagradu za ljudska prava i Specijalnu nagradu žirija, takmiči se 15 naslova.
Pred publiku jednog od najpopularnijih festivala u Evropi koji svake godine okupi brojne goste, među kojima su i zvezde svetskog filma, kritičari, novinari i TV ekipe iz inostranstva
„Kelti“ naše rediteljke Milice Tomović posle Berlinala imaće regionalnu premijeru, kao i dokumentarac „Pejzaži otpora“ Marte Popivode, a „ŽŽŽ (ŽURNAL O ŽELIMIRU ŽILNIKU) koji potpisuje Janko Baljak doživeće svetsku premijeru.
Svetsku premijeru na sarajevskom festivalu imaće i ostvarenja „Bosanski Brodvej“ Jasmine Beširević, „Disturbed Earth” Kumjane Novakove, “Dive” Matea Korosija, “Horizont” Tanje Deman, “Isti san” Vlada Petrija, “Nedeljom” Keti Papademe. U ovoj selekciji su i dokumentarci “Sani” Keti Mačavariani, “Pomirenje” Marije Zidar (koprodukcija Slovenije, Srbije, Crne Gore i Kosova), “Tvornice radnicima” Srđana Kovačevića, “Looking for horses” Stefana Pavlovića, “Les enfants terribles” Ahmeta Necdeta…
Ono što je primetno u svim selekcijama u odnosu na prethodne festivalske godine je veće prisustvo ostvarenja koje potpisuju rediteljke, pa neće biti veliko iznenađenje ako se pobednički trijumf žena sa Kanskog festivala ponovi u Sarajevu, što bi svakako nagovestilo da film više nije samo “muška profesija”.