U prvoj polovini godine u Srbiji broj dolazaka turista veći za 27 %
U Srbiji ima 75 % više domaćih od inostranih turista, koji za odmor najčešće biraju Vrnjačku Banju, Zlatibor, Sokobanju, Kopaonik, Taru, Divčibare, Vrdnik i Novi Sad, a strance najviše privlače Beograd i planinski centri, izjavila je direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović.
Kako ističe, u prvoj polovini godine broj dolazaka turista u Srbiju je porastao za 27 %, dok je broj turista koji su imali prenoćište bio veći za 23 % u odnosu na isti period prošle godine.
„Rekordna godina što se tiče turizma u Srbiji je bila 2019., kada je zabeleženo 10 miliona noćenja, dok je ove godine zaključno sa krajem juna u Srbiji broj noćenja iznosio 3,1 milion“, navela je Marija Labović.
Što se tiče broja dolazaka i noćenja inostranih turista u odnosu na rekordnu godinu, sada je niži za 65 %.
„Te 2019. odnos domaćih i inostranih turista bio 50 % prema 50 %, a sada imamo više od 75 % domaćih tuirista u odnosu na inostrane turiste, što je posledica pandemije i zatvaranja granica“, objasnila je Marija Labović.
Stranci najčešće biraju Beograd i više od 50 % njih poseti prestonicu, a potom planinske centre, dok je najmanje interesovanje inostranih posetilaca za banjski turizam.
„Od ukupnog broja domaćih turista, koji su putovali do kraja juna po Srbiji, 36 % je posetilo banje, 35 % planinske centre, a ostali su se opredelili za druga mesta po Srbiji“, istakla je ona.
Domaćini su obogatili svoju turističku ponudu i dodali nove sadržaje za posetioce, a država je uložila u izgradnju puteva i infrastrukturu.
Prema njenim rečima, ono što je značajno za srpski turizam, to je da postojeće destinacije ulažu u proširenje sadržaja i raznolikost, a planinski centri, koji su bili zimska destinacija, sada su postali celogodišnja destinacija za odmor, zahvaljujući dodatnim sadržajima.
Kada su banje u pitanju, otvorio se veliki broj hotela viših kategorija, tako da su banje promenile imidž mesta u koje se ide zbog rehabilitacije i oporavka i postale centri velnes i spa turizma.
Turisti u Srbiji najviše traže aktivan odmor i boravak u prirodi, a veliko je interesovanje i za kulturno-istorijske znamenitosti i gastronomiju.
Ovi turištički proizvodi su stavljeni u centar letnje promotivne kampanje Turističke organizacije, pod sloganom „Biram Srbiju“, koja je započeta u maju i trajaće do kraja avgusta.
„Aktivan odmor i boravak u prirodi je ono što se traži i u svetu i kod nas, to nije trend nastao zbog pandemije i potrebe da se boravi na sigurnijim i bezbednijim destinacijama, već potreba ljudi za vraćanjem prirodi i antistresom“, rekla je direktorka.