Tvorci Instagrama napravili novu društvenu mrežu Artifact
Artifakt, nova aplikacija koju su razvili osnivači Instagrama, mogla bi da parira Tviteru kada je u pitanju čitanje vesti i drugih tipova članaka. U pitanju je tekstualna aplikacija za vesti koju pokreće veštačka inteligencija (AI), a mnogi su ga nazvali „TikTok za vesti“.
Aplikaciju su razvili Kevin Sistrom i Majk Kriger, dvojac koji je osnovao i zatim prodao aplikaciju za deljenje fotografija Instagram Fejsbuku 2012. godine.
Ukratko, Artifakt je personalizovana platforma za vesti koja, baš kao i TikTok, koristi mašinsko učenje da razume vaša interesovanja i uz pomoć algoritma predlaže priče, ali ne i video-snimke, koje bi vas mogli zanimati, piše Euronews.
Lepota platforme je u tome što je dizajnirana da izbegne takozvane „mehuriće filtera“, odnosno ideološku pristrasnost koja se može formirati kada algoritam selektivno pogađa i filtrira informacije koje biste želeli da vidite na osnovu prethodnog ponašanja.
Kako funkcioniše Artifakt?
Kada preuzmete aplikaciju i registrujete nalog, Artifakt od vas traži da izaberete deset ili više tema koje vas zanimaju, nakon čega sledi upit da pročitate najmanje 25 tekstova da bi vas bolje upoznali.
Dobijate i poruku da se „početna strana poboljšava svaki put kada čitate vesti“.
Kada izaberete teme, aplikacija vam omogućava da dodate bilo koju pretplatu koju već imate, kako bi te vesti imali priorite na vašoj početnoj strani (na primer, „Njujork tajms“, „Atlantik“, „Ekonomist“ i slično).
Artifakt omogućava korisnicima da prate pisce koje vole, komentarišu članke i reaguju na njih koristeći različite emodžije, ali i da prijavljuju „klikbejtove“ i obmanjujuće naslove.