Torino jedva čeka teniski Masters
OČEKUJE SE NEVEROVATNA ZARADA ZA REGIJU OD 200 MILIONA EVRA
Osam najboljih tenisera sveta treću godinu zaredom sastaju se u Torinu gde se od 12. do 19. novembra odigrava Završni ATP turnir u sezoni. Očekuje se da za ovu godinu ekonomski uticaj na grad mogao bi da bude u visini od 200.000.000 evra.
Prema prošlogodišnjim rezultatima koje je obavio sam ATP, takmičenje je u prvoj godini bez ograničenja zbog pandemije donelo prihod od 221,9 miliona evra, što je 87% više nego u prvom izdanju na italijanskom tlu.
Ovi podaci se u velikoj meri mogu shvatiti sa ako se uzmu u obzir ispunjeni kapaciteti na tribinama u Torinu. Masters kup je uspeo da proda ukupno 159.961 ulaznicu, 42% više nego u prošlom izdanju. Za ovu sezonu, 25% karata je prodato osam meseci pre događaja. Potražnja iz inostranstva je činila 22,3% ukupne, što je dvostruko više nego lane.
Stranci obično troše više nego domaća javnost, na smeštaj, restorane i kulturne troškove, iskorišćavajući posetu gradu. Samo u kupovini ulaznica za duele grupne faze biće potrošeno minimalno 42 evra, dok gledanje finala košta između 200 i skoro 600 evra. Prodaje se i paket karata za gledanje 15 sesija, paket koji sa najjeftinijom propusnicom prelazi 1.000 evra, a dostiže 2.500 evra.
Finansijski nagradni fond umnogome zavisi od poslovanja ostvarenog na turniru, koji će ove godine dostići rekord sa 15 miliona dolara (14,03 miliona evra). Osvajač titule obezbediće više od 3,5 miliona dolara (3,27 miliona evra) i mogao bi da dostigne 4,8 miliona (4,49 miliona evra) ako pobedi u svim mečevima. To je najveća novčana nagrada u istoriji na jednom teniskom turniru.
Ovo je moguće zahvaljujući povećanju audiovizuelnog poslovanja ATP tura. Turnir je 2022. godine emitovan u 179 zemalja, 35 više nego prethodne godine i imao je globalnu publiku od 190,9 miliona gledalaca na svim platformama koje se koriste za prenos utakmica. To znači povećanje od 74,1% u odnosu na prvo izdanje održano na italijanskom tlu. Uticaj na mreže se više nego udvostručio, na 150,1 milion pregleda videa, dok je tradicionalna televizija registrovala kumulativnu publiku od 32,6 miliona ljudi.