Connect with us

Informacione Tehnologije

Samsung kažnjen zbog obmanjujuće reklame o vodootpornosti telefona

Pixabay

Australijski tržišni regulator saopštio je danas da je sud naložio lokalnoj podružnici Samsung Elektroniksa da plati kaznu od 14 miliona australijskih dolara (9,65 miliona američkih dolara) zbog obmanjujućih oglasa o vodootpornosti nekih njenih pametnih telefona.

Kompanija Samsung Australija je priznala da je obmanjivala kupce nekih modela „galaksi” telefona o nivou vodootpornosti, saopštila je Australijska komisija za zaštitu konkurencije i potrošača (ACCC), prenosi Rojters.

Regulator je podneo tužbu protiv kompanije u julu 2019.

U saopštenju se navodi da je Samsung Australija između marta 2016. i oktobra 2018. objavila reklame u prodavnicama i na društvenim mrežama u kojima se tvrdilo da se telefoni mogu koristiti u bazenima ili morskoj vodi, preneo je Tanjug.

ACCC je, međutim, primio stotine pritužbi u kojima su korisnici naveli da njihovi smartfoni ne funkcionišu kako treba ili su čak potpuno prestali da rade nakon što su bili izloženi vodi.

U lažnim reklamama je „promovisana bitna poenta za prodaju „galaksi” telefona. „Mnogi potrošači koji su kupili „galaksi” telefon su možda bili izloženi obmanjujućim oglasima pre nego što su doneli odluku da kupe novi telefon”, rekla je Đina Kas-Gotlib, predsednica ACCC-a.

Samsung nije odmah odgovorio na Rojtersov zahtev za komentarom.

Continue Reading
Advertisement Girl with a jacket
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Aktuelno

Novi pametni telefon u pakovanju bez dodatne opreme

Pixabay

Proizvođači jedan po jedan izbacuju punjače iz pakovanja svojih novih pametnih telefona, ali i neke od do sada standardnih dodataka.

Južnokorejski mediji nedavno su preneli da će se na ovo odlučiti Samsung za svoje telefone iz serije „galaksi“. Kupci u Srbi već su iskusili ove novine, neprijatno iznenađeni informacijom da uz određene modele nisu spakovani punjači kao ni slušalice, što se godinama podrazumevalo.

Osim toga, za neke modele, istina, dobija se „kablić“, ali je potrebna utičnica s „c“ ulazom, a ne kao do sada USB izlazom. Međutim, ona se ne dobija u paketu i originalna nije nimalo jeftina.

Kako su nam objasnili prodavci, stari punjači nisu dovoljno efikasni i ne mogu dovoljno brzo da napune baterije, što potvrđuju i iskustva vlasnika novijih uređaja, pa je dodatni trošak tako neminovan.

Mediji su preneli da Samsung, recimo, na ovaj način planira da se pridruži globalnoj borbi protiv plastike, kroz sopstvenu inicijativu da potpuno ukloni plastiku iz pakovanja do 2025. godine. Kompanija je, međutim, istakla kako će smanjeni troškovi značiti i nižu cenu za potrošače. I konkurentski Apple isto je uradio još 2020. za telefone „ajfon“, a nedavno je najavljeno da će se na taj korak „smanjenja troškova“ logično odlučiti i druge manje kompanije od naredne godine. Kupci, međutim, ne primećuju da cene telefona padaju.

Punjač, kao jedan od najneophodnijih proizvoda današnjice, ponovo se našao u centru pažnje u ovoj godini. Podsetimo, Evropski parlament izglasao je u junu da će u uniji biti uveden univerzalni punjač za pametne telefone, tablete, konzole i digitalne kamere do jeseni 2024. godine, a potom i za laptopove. Kako je saopšteno, uredba, prema kojoj će biti uveden USB-C na svim malim i srednjim elektronskim uređajima, ima za cilj da ograniči otpad štetan po životnu sredinu i da odbrani prava potrošača koji su primorani da gomilaju nekompatibilne punjače za svoje različite uređaje. Ovako će im biti omogućeno da pune uređaje istim punjačem, bez obzira na brend uređaja.

Ovo pitanje ubrzo je pokrenuto i u Americi, gde je od ministarstva trgovine zatraženo da sačini posebnu strategiji koja će koja će dovesti do univerzalnog standarda punjenja, piše „Engedžet“.

Podsetimo, ova direktiva bila je usvojena još 2014. godine, ali proizvođači ne mogu da se dogovore ni koje rešenje bi bilo najuspešnije. Posebno se protivio „Epl“, koji je od tada uporno pokušavao da zaštiti svoju tehnologiju punjenja.

Prema pisanju agencija, evropski predlog takođe predviđa prodaju punjača odvojeno od elektronskih uređaja, što znači da pri kupovini novog proizvoda neće nužno biti uključen novi punjač.

Procenjuje se da potrošači na kupovinu dodatnih punjača potroše oko 250 miliona evra godišnje. Biljana Borzan iz EU Odbora za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača ranije je izjavila da je važno da potrošači u budućnosti prilikom kupovine novih uređaja budu jasno i nedvosmisleno informisani o tome da li kupuju proizvod s punjačem ili bez njega.

Ona je upozorila da ne bi trebalo da se događa da cena tog uređaja bude ista i kada se prodaje s punjačem ili kada je bez njega, što se upravo događa na svetskom tržištu.

Podsetila je da je prosečna cena punjača oko 35 evra, te da bi kupci trebalo da ostvare toliku uštedu prilikom kupovine ovih uređaja.

 

(b.i)

Continue Reading

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu