Retrospektiva filmova Vlatka Gilića u DOB
U okviru programa DOK Cinema Masters 30.septembra i 1.oktobra u sali Amerikana Doma omladine Beograda moći ćete da ispratite retrospektivu filmova Vlatka Gilića.
Program:
30.09.2021. u 20:00
- IN CONTINUO (11’, 1971)
- DAN VIŠE (10’, 1972)
01.10.2021. u 20:00
- MOĆ (30’, 1973)
- LJUBAV (24’, 1973)
Gosti su Srdan Golubović i Srđan Vučinić a moderator je Jovana Nikolić. Ulaz je besplatan.
Vlatko Gilić je rođen 1935. u Podgorici. Diplomirao je na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu. Njegov opus od dvanaest kratkih igranih i dokumentarnih filmova, nastalih krajem šezdesetih i tokom sedamdesetih godina XX veka smatraju se jednim od najvećih kreativnih uzleta jugoslovenske kinematografije.
Gilić je 1971. godine na filmskom festivalu u Berlinu dobio “Srebrnog medveda” za film “In Continuo“, a 1972. i 1973. nagrade filmskog festivala u Oberhauzenu, najpre za film “Dan više”, a zatim za film “Ljubav”. Na filmskom festivalu u Kanu predstavio se fiilmovima “Moć” 1973. godine, “Kičma” 1977. godine i “Dani od snova” 1980. godine.
Film “Ljubav” je nominovan među pet najboljih u takmičenju za “Zlatni globus”, a dugometražni film “Kičma” je izdvojen među deset naboljih u svetu 1978. godine. Američki producent ga je kandidovao za nagradu “Oskar” u kategorijama za režiju, kameru i muziku.
Gilić je jedini reditelj i scenarista iz Jugoistočne Evrope uvršten među pedeset najboljih u istoriji svetske kinematografije, zajedno sa filmskim umetnicima kao što su Felini, Hičkok, Bergman, Kurosava, Kubrik, Tarkovski, Renoar, Roselini, Orson Vels, Hjuston i Čaplin.
Ostaće prepoznatljiv kao autor koji briše granice između dokumentarističke i fikcione forme i, bez obzira na to da li su prisutniji elementi jedne ili druge, kroz njihovo prožimanje stvara nadahnute filmske eseje, u kojima je otisnut njegov lični tok svesti.
Iz rediteljskog života “povukao” se osamdesetih godina prošlog veka, kada se našao u nemilosti jugoslovenskih komunističkih vlasti.
Vlatko Gilić već decenijama ne daje intervjue, u znak svojevrsnog protesta zbog nastojanja vlasti da ograniči stvaralaštvo umetnika, uz kontrolu medija.