Connect with us

Magazin

Par saveta kako da smanjite potrošnju goriva

Pixabay

Potrošnja automobila ne zavisi samo od vrste vozila i motora, već umnogome načina vožnje.

Ovde se nalazi par saveta koji vam mogu pomoći u načinu uštede goriva kao i u očuvanju automobila.

Ne mučite svoj motor, vozite pod manjim obrtajima

Trudite se da vozite automobil u višoj brzini, jer niže podižu broj obrtaja koji povećavaju potrošnju. Zato, kada možete da se komforno krećete u trećoj brzini, ne spuštajte bespotrebno u drugu.

Poštujte ograničenja, ne vozite prebrzo

Danas svi žurimo da što pre završimo neke obaveze i uštedimo vreme, ali to utiče na novčanik. Što brže vozite, više goriva trošite. Ukoliko poštujete ograničenje brzine, ne samo da ćete umanjiti mogućnost nesrećnih situacija i izbeći potencijalne kazne, već možete smanjiti potrošnju svog automobila za čak 33%.+, piše na portalu b92.net

Ne kočite naglo i ne ubrzavajte kao na moto traci

Nemojte da bespotrebno kočite i ubrzavate. Kad god to radite, vaš automobil troši gorivo. Što više ubrzavate, vršite veći pritisak na motor koji sagoreva više goriva.

Ne zanemarujte gume, one su važan faktor, kako kod sigurnosti vozila tako i kod potrošnje goriva

U našem podneblju ljudi suviše potcenjuju značaj guma. Gume su jedan od ključnih delova automobila, ne samo da mogu da vam spasu život ukoliko su kvalitetne, već mogu i da smanje potrošnju. Važno je i da budu optimalno naduvane i možete uštediti nekoliko procenata goriva, navodi autor na sajtu b92.net

Održavajte filtere za gorivo i vazduh

Prljavi filteri utiču na performanse motora i povećavaju potrošnju. Upijaju prljavštinu, prašinu, čestice zemlje i izduvnih gasova. Zbog toga očistite ili zamenite s vremena na vreme filtere vazduha.

Continue Reading
Advertisement Girl with a jacket
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Magazin

Gruba koža, suva kosa, oslabljen imunitet – nedostaje Vam Vitamin C

Foto: Unsplash

Vitamin C je jedan od najvažnijih vitamina za naše telo. Saznajte koji su znakovi da Vam nedostaje i u kojim ga namirnicama ima najviše.

Vitamin C igra važnu ulogu u imunom sistemu, zdravlju kože, kostiju i kardiovaskularnog sistema, kao i zaceljivanju rana. Nedostatak vitamina C nije jedan od najčešćih nedostataka, ali se ipak javlja kod mnogih ljudi.

Najveći činioci rizika za nedostatak vitamina C su: loša ishrana, alkoholizam, anoreksija, pušenje i mentalne bolesti.

Znakovi nedostatka

Upkos manjku, ponekad se izraženiji pokazatelji pojavljuju tek nakon nekoliko meseci. Zato je još važnije obratiti pažnju na manje znakove.

Najčešći znakovi nedostatka vitamina C su:

  • Gruba koža
  • Promena oblika vaše kose (dlaka odjednom postaje neobično zakrivljena)
  • Crvene mrlje na noktima
  • Suva, oštećena koža
  • Modrice
  • Sporo zaceljivanje rana
  • Bol u zglobovima
  • Slabe kosti
  • Krvarenje desni
  • Gubitak zuba
  • Oslabljen imunitet
  • Nedostatak gvožđa
  • Slabost
  • Pad raspoloženja
  • Neobjašnjivo debljanje
  • Upalne bolesti

Kako obezbediti vitamin C?

Ako sumnjate na nedostatak vitamina C, posetite lekara, koji će Vas uputiti na odgovarajuće analize. Naravno, važno je osigurati adekvatan unos, čak i uz pravilnu ishranu.

Najviše vitamina C ima u sledećim namirnicama: crna ribizla, kivi, crvena paprika, limun, pomorandža, jagode, papaja, brokoli, peršun.

Continue Reading

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu