Najčešće greške koje pravimo kada je u pitanju održavanje automobila
Kada kupujemo automobil, svi mi imamo želju da nas što duže i bolje služi. Da bi tako i bilo, čim postoje prvi znaci kvarova treba posetiti majstora. Podrazumevaju se redovni servisi (mali i veliki).
Loše navike koje imate kao vozač uticaće na ponašanje automobila. Nemaran vozač povećava potrošnju svih vitalnih sklopova na autu, što ima velikih posledica po auto. Kilometraža ne govori o stanju automobila, jer lošim navikama i lošim održavanjem auto koji je prešao samo 100.000 km može da bude u daleko lošijem stanju od automobila koji je prešao 300.000 km, piše rentacarmms.rs.
Ne sme se zanemariti ni higijena. Pre svega na čistom autu ćete lakše uočiti nepravilnosti na karoseriji. Auto treba detaljno oprati posle zimskih uslova kako ne bi napredovala korozija.
Greške koje uništavaju akumulator
Postoje brojne greške vozača koje mogu da ostave posledice na akumulator. Hladnoća je opasnost za automobile. Ulje u motoru i menjaču se na ladnoći zgušnjava, što utiče na otežano pokretanje motora. Tada akumulator mora da radi intenzivnije da bi startovao agregat. Niske temperature utiču i na njegove performanse, tako da snaga akumulatora opada, što znači da motor teže „vergla“.
Da vam akumulator ne bi otkazao tokom zimskog perioda, treba pre svega izbegavati vožnju na kratkim distancama. Kratka vožnja ne omogućava da se akumulator ponovo napuni. Osim toga dodatna električna energija se troši na grejanje, na grejače stakala.
Imajte voltmetar i proverite napon. Ako je ispod 12 V, trebalo bi da napunite akumulator što pre. Ako vozite te kratke relacije tokom zime, smanjite broj potrošača na minimum, kako biste zaštitili akumulator. Redovnim punjenjem izbeći ćete štetno duboko pražnjenje. Još bolje, kupite poseban punjač, koji može da pomogne kod desumporizacije.
Neredovna zamena ulja i filtera
Motorno ulje je od suštinskog značaja za funkcionisanje motora automobila. Kada dođe do nedostatka motornog ulja u sistemu, ili je ulje prljavo dolazi do habanja motora. Zapravo vožnja automobila sa nedovoljnom količinom ulja može prouzrokovati veliki broj problema.
Nedostatak ulja je češći problem kod starijih automobila. Vozila starija od 10-15 godina uglavnom zbog nedostatka ulja mogu da razviju jedan od dva problema ili da ulje curi iz nekog dela bloka motora ili se može zapaliti prilikom sagorevanja (plavi dim će biti pokazatelj te situacije). Moderniji automobili imaju više dijagnostičkih alata i na instrument tabli koji mogu da pomognu u identifikovanju problema sa nedostatkom ulja.
Nedostatak ulja je češći problem kod starijih vozila. Vozila starija od 10-15 godina mogu da razviju jedan od dva problema ili da ulje curi iz nekog dela bloka motora, ili da se može zapaliti prilikom sagorevanja (plavi dim iz auspuha ukazuje na to).
Ignorisanje „check engine“ lampice
Sve dok automobil normalno funkcioniše preko 60% vozača ne preduzima ništa i ignoriše ovo upozorenje. Treba imati u vidu da to nije prolazna i bezazlena greška, koja se slučajno aktivirala na instrument tabli. Kad se aktivira potrebno je ispitati o čemu se radi je, jer ignorisanje može skupo da vas košta i da popravka bude skupa i komplikovana.
Loše stanje guma
Pojedini proizvođači smatraju da je 10 godina optimalno vreme za menjanje, dok neki rok trajanja gume ograničavaju na šest godina, pojedini daju još kraći rok. Trebalo bi sa posebnom pažnjom priči nekolicini faktora koji utiču na trajanje guma.
Pre svega kakve su vaše navike kao vozača. Svako naglo kočenje, ubrzavanje, vožnja po oštećenim putevima, neoprezno parkiranje skraćuje životni vek guma. Istrošenost šare, razni vidovi izbočina na stranama gume, deformitete ili izbočine uz ivicu felne ili po strani gume, su sigurni znaci da je guma oštećena.