Povežite se sa nama

Ekonomija

Minimalac raste brže od BDP – premijerka i ministri sa predstavnicima Saveza samostalnih sindikata Srbije

Objavljeno

on

Foto: Printscreen / Savez samostalnih sindikata Srbije

Rast minimalne zarade u Srbiji će ove godine biti mnogo veći od rasta BDP, a veliki deo troškova u tome snosiće država umanjenjem poreza, kako bi se obezbedile plate onima koji su najmanje plaćeni.

Stalo nam je do radnika i povećanja zarada, što smo pokazali kroz tri paketa pomoći od osam milijardi evra, rekla je premijerka Ana Brnabić posle prvog u nizu sastanaka predstavnika Vlade sa Savezom samostalnih sindikata Srbije.

– Minimalac će sada „preći“ 35.000 dinara što je bila misaona imenica pre pet ili šest godina- istakla je premijerka.

Takođe, premijerka Brnabić je naglasila da bi volela da se nastavi sa ovakvim susretima kako bi se ubuduće lakše rešavali problemi.

Teško je ispraviti sve krive Drine iz prošlosti kako bi zarade dostigle pristojan nivo, pa proći još dve-tri godine fiskalne konsolidacije, otvarati nova radna mesta, ali idemo u dobrom smeru – rekla je predsednica Vlade.

Ima još mnogo problema. Ohrabruje to što imamo kontinuiran rast plata, a predlogom budžeta za 2022. godinu i rast minimalca od 9,4 odsto. – 

Zaključak Ljubisava Orbovića, predsednika SSSS, je da su došli do zajedničkih konstatacija, ali nikako dogovora.

Spremni smo da nastavimo razgovore i rešavamo probleme koji trenutno postoje – istakao je Orbović i dodao da je jedan od najvećih minimalna zarada. – Ove godine smo učestvovali u pregovorima, ali nismo pregovarali. Za nas je to ubuduće potpuno neprihvatljivo. –  Takođe, naglasio je da bi trebalo razgovarati i o zaradama u javnom sektoru, a pitanje od značaja za njih je i realni sektor gde postoje velika šikaniranja radnika, zabrane sindikalnog organizovanja, otkazi, što za sindikalce nije prihvatljivo.

 

(novosti)

Nastavi sa čitanjem
Sponzorisano Girl with a jacket
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ekonomija

Potrošače u Srbiji ovog meseca čeka 5 važnih novina

Objavljeno

on

Foto: Pexels

Novi Zakon o zaštiti potrošača počeće da se primenjuje 19. decembra.

Šta donosi našim građanima?

Njime je, naime, predviđeno više novina, među kojima je uvođenje registra „ne zovi“, prekršajnih naloga, kao i obaveza izdavanja predračuna za majstorske usluge veće od 5.000 dinara.

U nastavku detaljnije pročitajte o najvažnijim novinama.

Nema više dosadnog „zivkanja“

Prodaja putem telefona nije zaostala ni sa pojavom interneta i novih tehnologija. Pozivi prodavaca, koji Vas ubeđuju da kupite njihov proizvod, situacija je sa kojom se susreo svaki drugi građanin. Ali nova regulativa će ovo regulisati.

Registar „ne zovi“ podrazumeva postojanje spiska mobilnih i fiksnih telefona koje trgovci više neće smeti da pozivaju da bi nudili svoje robe ili usluge, a brojeve na koje ne žele da budu pozivani u tu svrhu će sami građani proslediti svojim operatorima.

Ukoliko trgovci i dalje zasipaju potrošače reklamnim porukama prekršajni nalog je kazna od 50.000 ili 30.000 u zavisnosti od toga da li je reč o pravnom licu ili preduzetniku, a kasnije ako dođe do sporova kazne su mnogo veće i kreću se od 300.000 dinara do dva miliona dinara za pravna lica, odnosno od 50.000 do 150.000 dinara za preduzetnike.

Majstori ne smeju da „deru“

Kada je reč o zaštiti građana od nefer majstora, oni će za sve usluge, koje koštaju više od 5.000 dinara morati napraviti predračun, sa kojim korisnici njihovih usluga treba da se slože i to pismeno.

Kako je ranije Goran Papović iz Udruženja potrošača kazao za B92.net, time se sprečavaju česte prevare, kada se neka jednostavna opravka predstavlja komplikovanom pa se varaju mušterije. Ovako sve bude zapisano „crno na belo“, pa ne može da se naplati astronomska suma za neki jednostavan posao.

Problem može da se reši na licu mesta – prekršajna kazna trgovcu

Predviđeno je i uvođenje prekršajnog naloga i to za lakše prekršaje. Tržišni inspektori moći će da na licu mesta napišu prekršajnu kaznu trgovcu.

Planirano je unapređenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, jer će za razliku od sadašnje prakse, trgovci morati da učestvuju u sporu. U svakoj radnji će biti obavezno isticanje obaveštenja da je prodavac po zakonu dužan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova.

Nema više izgovora za zamenu robe

Trgovci više neće moći da koriste kao izgovor u slučaju, da ne žele da zamene robu, to što proizvod nema ambalažu.

Organizator putovanja odgovoran za sve greške

Ugovori koji će se sada potpisivati sa organizatorima putovanja ubuduće moraju sadržati sve informacije i sve troškove koji mogu nastati, pa čak i troškove povratka sa destinacije, što je bilo sporno upravo ove sezone tokom požara u Grčkoj, Crnoj Gori, i na drugim destinacijama.

Nastavi sa čitanjem

Sponzorisano

  • multimedija music prodavnica

Sponzorisano

  • Massage House baner

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu