Le Man uvodi nova pravila kvalifikacija za 2025

Više rundi i eliminacije u F1 stilu
Jedna od najčuvenijih trka u svetu automobilizma, 24 časa Le Mana, od naredne godine doživljava značajne promene u formatu kvalifikacija.
Organizatori ove legendarne trke izdržljivosti, koja traje punih 24 sata, potvrdili su da će novi pravilnik stupiti na snagu 2025. godine, s ciljem dodatnog podizanja takmičarske napetosti i pravednijeg rasporeda na startu.
Kvalifikacije će biti podeljene u dve faze, održane 11. i 12. juna, i pratiće koncept nokaut formata, sličnog onom iz Formule 1, ali prilagođenog za višeklasnu prirodu trke.
Prva faza (Q1) – Sreda, 11. jun
Svi timovi će imati priliku da se kvalifikuju u okviru svoje klase, ali u odvojenim sesijama:
-Hypercar vozila (najbrža klasa) voze zasebno.
-LMP2 i LMGT3 klase (prototipi i GT automobili) voze zajedno.
Cilj je ući među najbrže u svojoj kategoriji kako bi se obezbedilo mesto u drugoj fazi kvalifikacija – Hyperpole.
Dalje prolaze:
-15 najbržih iz klase Hypercar
-12 najbržih iz klase LMP2
– 12 najbržih iz klase LMGT3
Druga faza – Hyperpole (Q2 i Q3) – Četvrtak, 12. jun
Hyperpole 1 (Q2) donosi novu eliminaciju:
-5 najsporijih Hypercar automobila ispada iz daljeg takmičenja za pol-poziciju.
-Po 4 najsporija iz LMP2 i LMGT3 klase takođe završavaju kvalifikacije.
Hyperpole 2 (Q3) rezervisan je za najbolje:
-10 najboljih Hypercar bolida bore se za ukupnu pol-poziciju.
-Po 8 najbržih iz LMP2 i LMGT3 klasa takmiče se za prvo mesto u svojoj klasi.
Ovako strukturirane kvalifikacije dodatno ističu važnost svake stotinke i donose više adrenalina uoči starta.
Hypercar klasa, kao najprestižnija, dobija najviše pažnje jer se bori ne samo za klasnu, već i za ukupnu pobedu na legendarnoj trci.
Le Man 2025 donosi, uz tradicionalni izazov izdržljivosti, i novu dinamiku borbe za startne pozicije.