Kostim iz predstave „Kralj Ibi“ na izložbi o Zoranu Radmiloviću u Ateljeu 212

Gošća nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bila je direktorka Ateljea 212 Gordana Goncić koja je govorila o „Mucijevim danima“ i izložbi posvećenoj glumcu Zoranu Radmiloviću.
Goncić je rekla da je u Ateljeu 212 na dan rođenja njegovog upravnika i reditelja Ljubomira Mucija Draškića 20. juna dodeljena rediteljska nagrada koja nosi njegovo ime, a novi dobitnik je Andrej Nosov.
Prema njenim rečima, u okviru petog festivala „Mucijevi dani“ tokom juna Atelje 212 igra neke predstave koje nisu stigli u januaru, a imaju i film o glumcu Petru Kralju, autorke Anite Panić.
Goncić je podsetila da se navršava 40 godina od odlaska Radmilovića, koji je „umro kao i svi veliki glumci u sred leta, kada nema pozorišne sezone“.
Atelje 212 je odlučio da tada u svom foajeu napravi izložbu posvećenu 20 predstava u kojima je igrao Radmilović u tom pozorištu.
„Imaćemo ekskluzivu. Postavićemo i original njegov kostim iz ‘Kralja Ibija’. Izložba se zove ‘Zoran Radmilović u Ateljeu 212′“, najavila je Goncić.
Najavivši da će tim povodom prikazati film o Radmiloviću „Glumčina“ koji je uradilo pozorište „Zoran Radmilović“ iz Zaječara, Goncić je dodala da će biti i snimke predstava „Kralj Ibi“ i „Radovan III“.
„Kada se osvrnete i pomislite na Atelje, svako pomisli na njega ili bar na predstavu u kojoj on igrao“, istakla je Goncić.
Nakon što je 1964. godine postavljen „Kralj Ibi“ u Ateljeu 212, predstava je igrana potom više od deset godina, Radimilović ju je obeležio svojom igrom, a postojala je mlada publika koja je išla na sva izvođenja i zvali su se ibijevci.
Goncić je podsetila da je Radmilović bio najpre član Beogradskog dramskog pozorišta, i nakon predstave „Sprovod“, bio je pred očima ljudi iz Ateljea 212 kad je iz podele Kralja Ibija izašao Ljuba Tadić.
Prema njenim rečima, Radmilović je „svoj dar, to što jeste njegova specifična glumačka igra, razvio tek kroz Ibija“.
„Te improvizacije nisu tek tako. On vrlo ozbiljno tome pristupa, priprema se za svaku predstavu. Zna da ljudi to očekuju od njega, zna da ljudi koji puno puta gledaju predstavu očekuju nešto novo“, navela je Goncić.
Radmilović je bio izuzetan um koji gradio predstavu da bude važna i da se tiče publike, napomenula je Goncić.
Prisetivši se kako je imala sreću da prisustvuje u hotelu Metropol kad je Radmiloviću uručen „Dobričin prsten“, Goncić je dodala da je glumac bio jako duhovit, ali i dosta povučen i zatvoren.
„Nije bio komunikativan i otvoren za sve. Imao je neku tajnu, neku muku, nešto je imao u sebi i što se na sceni pretvaralo u radost igre“, navela je Goncić.