KCB: Majske izložbe bez otvaranja 11. maja
U vremenima obeleženim gubitkom i žalošću, kulturni život ima važnu ulogu. U ovom posebeno osetljivom momentu, Kulturni centar Beograda ostaje mesto susreta i promišljanja. Usled ovih okolnosti otvaranje neće biti priređeno, već će predstojeće tri izložbe publici biti dostupne od četvrtka, 11. maja od 19 sati.
U Likovnoj galeriji izložbom „DALjINA KOJA SPAJA” arhitekte Bratislava Toškovića započinje 18. izdanje Beogradske internacionalne nedelje arhitekture (BINA). Bratislav Tošković studirao je arhitekturu u Beogradu, ali je celu svoju, sada već tridestogodišnju karijeru, realizovao u Helsinkiju. Za svoj rad koji obuhvata široki dijapazon funkcionalno zahtevnih programa od industrijskih zgrada, preko poslovnih i infrastrukturnih objekata, aerodromskog terminala, bolnica do objekata sporta i rekreacije, poput golf-kluba, Tošković je višestruko nagrađivan. Nagrada na koju je posebno ponosan je Velika nagrada arhitekture za životno delo, koju dodeljuje Udruženje arhitekata Srbije. U svom radu arhitekta polazi uvek od konteksta, lokalne sredine, potreba budućih korisnika, istovremeno on se i igra, nekada čak i nadmudruje sa sobom i drugima i upravo to je ono „nešto” što doprinosi da njegovi projekti odišu radošću i lakoćom stvaralaštva.
Već sutradan, u petak, 12. maja u 18 sati, ne propustite razgovor Toškovića i Tarje Nurmi, arhitekte, publiciste i autora, dok će razgovor moderirati Danica Jovović Prodanović.
U Galeriji Artget Srđan Veljović, umetnički direktor Galerije Artget za 2023. godinu, predstavlja izložbu „Tri pogleda. Ogled o percepciji.” sa radovima Milene Petronijević, Milana Dobrića i Biljane Dobrić. Ova tri autora, posredujući sliku i osećaj prostora Kosova na kome žive, daju nam uvid u pomeranje ka krajnjoj subjektivnosti, sopstvene poglede na svakodnevicu. Smešteni u vremenski razmak od jedne i po generacije pružaju uvide u pojam tako pun značenja da nam je teško i operisati njime.
Fotografije Biljane Dobrić, profesora engleskog jezika u Gimnaziji u Kosovskoj Mitrovici od 1987. godine, majke četvoro dece, deo su lične fotografske prakse krajem osamdestih i početkom devedesetih godina dvadesetog veka. Uglavnom iz privatnog domena, sa povremenim odmacima ka političkom, vrlo precizno skiciraju vreme pre katastrofe.
Milan Dobrić, student master studija na Odseku za grafički dizajn na Fakultetu umetnosti Univerziteta u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, svojim pogledom obuhvata prostor Kosovske Mitrovice. Beležeći tragove života, sklanjajući pogled ka njegovim ivicama, praveći svet po svojoj meri, pruža nam dvojni uvid: sirovo dokumentarni i kontemplativni.
Milena Petronijević, studentkinja završne godine grafičkog dizajna, odsek Grafika knjige na FILUM-u u Kragujevcu, granice svog sveta smestila je u zamućeni pogled kroz prozore svoje sobe u Leposaviću.
U Galeriji Podroom biće predstavljen izbor radova iz Kolekcije Oktobarski salon pod zajedničkim nazivom „OTKOPAVANjE KOLEKCIJE”. Status kolekcije propituje se iz ugla hibridne kustosko-umetničke metodologije istoričara umetnosti Zorane Đaković Minniti, Jane Gligorijević, Vladimira Bjeličića i umetnika Siniše Ilića. Inspirisan istorijskim praksama kabineta retkosti, ovaj hibrid se u velikoj meri naslanja na istraživanje koje su Đaković Minniti i Ilić započeli sa projektom Kolekcija Decenija predstavljenim u Vodnjanu, Pančevu, Užicu i Smederevu. Radovi Ane Krstić, Aleksandra Dimitrijevića, Vuka Ćosića, Vladana Radovanovića, Vlatke Horvat, Dušice Dražić, Dubravke Sekulić, Zorana Popovića, Ivane Smiljanić, Juke Korkeile, Karle Mati, Ljubice Sokić, Miše Mladenovića, Mladena Bizumića, Nene Skoko, Perice Donkova i samog Siniše Ilića polazna su tačka za istraživanje kako kolekcija utiče na umetničku scenu u svom okruženju, kako je definiše i kako pokreće dalja umetnička razmišljanja i produkciju radova.
Ulaz je slobodan u sva tri izlagačka prostora, koji su otvoreni do 17. juna svaki dan osim nedeljom od 12 do 20 sati.
lj.z.