Kasne radovi na deonici od Kruševca do Pojata
Kada je 15. decembra 2019. godine, nakon skoro pune decenije najava, konačno počela izgradnja Moravskog koridora, naglašeno je da će radovi biti završeni za četiri godine, dakle do kraja 2023. Prva deonica, od Pojata, odnosno od Koridora 10, do Kruševca, obećao je tada predsednik Srbije, biće završena za dve godine, odnosno – do kraja prošle godine. Taj rok je probijen, potom je najavljeno da će deonica od Pojata do Kruševca biti završena u prvoj polovini ove godine, ali – probijen je i taj rok.
Auto-put Moravski koridor biće dužine 112,3 kilometra, imaće 11 raskrsnica i ukupno 118 mostova, podvožnjaka i nadvožnjaka. Na njegovoj izgradnji trenutno je angažovano više od 3.500 hiljade radnika i više od 1.500 jedinica mehanizacije. Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, koji je obišao izgradnju deonice Pojate – Kruševac, tvrdi da će, kada bude završen, Moravski koridor biti auto-put sa najvišim standardima u istočnoj Evropi.
Radove na izgradnji Moravskog koridora zajedno sa ministrom Momirovićem obišao je i direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, koji je naglasio je da se „radovi intenzivno izvode na ovom značajnom projektu, koji predstavlja najveće gradilište u Srbiji“.
Auto-put E-761 prolazi kroz područje sa oko pola miliona stanovnika, a na ovoj teritoriji posluje više od 22.000 malih i srednjih preduzeća. Značaj ovog auto-puta je što će on povezati delove centralne Srbije međusobno, ali i što će povezati auto-put E-75 na istoku, odnosno Koridor 10 sa auto-putem Miloš Veliki na zapadu.
I. S.