Connect with us

Izložbe

Izložba „Paramparčad“ u Maloj galeriji ULUPUDS

Foto: Promo

Izložba crteža „Paramparčad“ Sandre Nikač biće otvorena u Maloj galeriji ULUPUDS  od 7. do 15. decembra.

U koliko delića može da se slomi srce a da i dalje ostane to što jeste?

Ovo pitanje je polazište vizuelnog, ali i ličnog, intimnog istraživanja. Iz njega nastaje serija minijatura – srca koje staje na dlan. Svako srce čini mnoštvo sitnih delova – linija, površina i reči. Naizgled dezintegrisani fragmenti kreiraju celinu koja uzima prepoznatljivu formu srca, sagledanog istovremeno kao organ i kao simbol.

Izložbu čine i crteži većeg formata, kao i serija od tri veza na slikarskom platnu. Crtež olovkom i drvenom bojicom ovde su zamenili igla i konac, kao tradicionalno ženski alat, ali i sredstvo (emocionalne) reparacije i zaceljivanja.

Crteži nastaju kao vrsta (auto)terapije i meditacije, vizuelnog dnevnika. Rasklopljeno, otvoreno srce je ishodište ranjivosti. Umesto bežanja od ranjivosti u nju se uranja. Kako bi se ona preživela, neophodna je ogromna količina nežnosti (prema sebi i prema svetu) koja ne sme biti shvaćena kao slabost, već, naprotiv – kao jedini mogući način preživljavanja.

lj.z.

Continue Reading
Advertisement Girl with a jacket
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Izložbe

Stručno vođenje kroz izložbu „Na vezi, bez veze“

Foto: Promo (KCB)

Vođenje kroz izložbu „NA VEZI, BEZVEZE (INSTANT BUT DISTANT)” i razgovor sa autorom Igorom Simićem organizovano je 1. februara od 18 sati u Galeriji Podroom.

Tokom dvomesečnog karantina i vanrednog stanja zbog izbijanja pandemije u 2020. godini, Igor Simić je svoj život i interakciju na internetu počeo da štampa na raznobojnom kancelarijskom papiru i po njemu intervenisao crtežom.

Kako je crtež u umetničkoj praksi Simića povezan sa njegovim iskustvom rada u novinama Univerziteta Kolumbija (Njujork) kao politički karikaturista, crteži predstavljeni na izložbi početna su tačka za razmišljanje o izložbi kao celini, celovitoj prostornoj instalaciji.

Video-instalacije, originalna muzika, atmosfera otuđenja i hajpa (pompe), i ironični crteži upućuju na autorov permanentan, dugotrajan pokušaj traženja smisla globalnog, digitalnog, umreženog života, čime integriše komunikacijske medije u svoje kinematografske instalacije, mešajući tehnike dokumentarnog, spekulativnu fikciju i (neretko) naraciju u prvom licu.

lj.z.

Continue Reading

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube




U trendu