Hajduk probio granicu od 100 hiljada članova
SPLITSKI KLUB SIGURNO MEĐU PRVIH 20 NA SVETU
Nekada je bio omiljeni jugoslovenski klub sa velikim brojem i srpskih navijača, verovatno i zbog samog imena, a sada je izrazito hrvatski, to jest dalmatinski klub. Hajduk iz Splita, imajući u vidu i veliki procenat lokal patriotizma, slično kao Barselona u Kataloniji, simbol je svog kraja
Hajduk je tako prvi put u svojoj klupskoj istoriji prešao brojku od 100 hiljada članova, a želja je da 2023. godinu povodom 112 godina postojanja zaključi sa barem 112 hiljada članova. To deluje malo nerealno, posebno što u Splitu živi oko 160.000 ljudi, ali nije nemoguće.
Ova brojka Hajduk svrstava u sam evropski vrh, jer poređenja radi, u nemačkim klubovima kojima je isti članski model upravljanja (takozvani sociosi), samo nekoliko njih svake godine pređe tu cifru. Trenutno su to među bundesligašima uspeli samo Bayern, Borusija Dortmund, Keln i Ajntraht Frankfurt, kao i drugoligaši Šalke i HSV.
Na celom kontinentu je malo socios klubova sa brojnijim članstvom od Hajduka, a neki od njih su Real Madrid, Barselona, Porto, Benfika i Sporting. Prema nekim izvorima Hajduk je sigurno među 20, a verovatno i među 15 najmasovnijih socios klubova sveta.
Hajdukova članarina iznosi 20 evra, pomnožena sa 100 hiljada članova donosi lepu cifru. Tome treba dodati marketinške prihode, zaradu od pretplatnika kojih je skoro 20 hiljada i od donatora u projektu otkupa deonica „Za sva vremena“.
Ovogodišnje akcije učlanjivanja organizacije Naš Hajduk odvijaju se pod geslom „Nemoguće, to je naš cilj“. Ista parola još je davnih dana korišćena na poljudskim tribinama, naročito pri susretima Hajduka sa favorizovanim evropskim velikanima.
Ipak, Hajduk od 2005. nije bio prvak Hrvatske. Nadmoć Dinama prekinula je samo Rijeka 2017. godine.
Na prvi pogled Hajduk ima sve, ali čini se da je u nekada veliki kosmopolitski klub ušao preveliki provincijski duh koji ga sprečava da se izdigne iz već duge prosečnosti. Uz ozbiljan šovinizam Torcide, nekada sveopšte popularni „bili“ su postali samo lokalna atrakcija.
FOTO – SCREENSHOT
A.K.