Radnici Železničkog integralnog transporta danas i sutra protestuju ispred Vlade: Traže isplatu četiri zaostale zarade
Zaposleni u protestu ističu da je situacija izuzetno teška, ljudima to postaje nepodnošljivo te da je od decembra preduzeće napustilo četrdesetak zaposlenih.
Jednostavno, više nisu mogli da izdrže bez primanja.
Stoga, očekuju da će neko od nadležnih da ih primi i sasluša šta imaju da kažu.
Interesuje ih takođe i da čuju šta vlasnik planira sa preduzećem, odnosno,da li će ŽIT nastaviti da postoji i da li se eventualno razmišlja o pokretanju socijalnog programa.
Terminal Železničkog integralnog transporta je zatvoren a novi koji je izgrađen nije počeo sa radom. Zbog toga posao stoji a radnicima, u ovom trenutku, nisu isplaćene četiri plate.
Međutim, nisu sigurni da će to obećanje biti ispunjeno jer je prethodno realizovano samo u manjem delu, te su se odlučili za novi protest.
Protest ispred Vlade Srbije zajednički će realizovati Sindikalna organizacija ŽIT Beograd, čija je centrala Savez samostalnih Sindikata Srbije i Asocijacija slobodnih i nezavisnih sindikata ŽIT-a.
Podsećanja radi, zaposleni u ŽIT-u su u aprilu ove godine protestovali već dva puta. Nakon drugog protesta isplaćene su im dve zaostale zarade.
Jedan od zahteva radnika u protestu je bio da tadašnji direktor Jovica Vasiljević podnese ostavku zbog prekida rada preduzeća, do koga je došlo 22. maja 2023., od kada zaposleni nisu primali plate.
Tog dana poslovodstvo je mejlom poslalo obaveštenje klijentima o nemogućnosti rada terminala zbog toga što se račun preduzeća nalazi u blokadi. U međuvremenu je poslovodstvo zaposlene poslalo kućama rekavši im da će raditi po pozivu bez bilo kakvog dodatnog objašnjenja što je, kako su tada isticali sindikalci u preduzeću, u potpunosti protivno Zakonu o radu i ugovorima, koji su zaposleni potpisali.
Prema tvrdnjama sindikalaca rukovodstvo, na čelu sa direktorom Jovicom Vasiljevićem urušilo je rad preduzeća uprkos obećanjima da će podići produktivnost u pružanju transportnih usluga. Umesto toga usledilo je odbijanje već ugovorenih poslova i registracije transportne mehanizacije, odnosno kamiona, viljuškara i dizalica, pod obrazloženjem da je to navodno nerentabilno, tvrdili su radnici koji su tada organizovali protestne skupove.
U međuvremenu,redovna isplata plata je opet je stala zbog čega su zaposleni protestovali u aprilu ove godine.
Povodom najavljenog protesta i situacije u preduzeću kontaktirali smo i menadžment Železničkog integralnog transporta ali do zaključenja ovog izdanja našeg lista nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.