Redizajnirani Porsche Cayenne (VIDEO)
U pripremi je potpuno električni Cayenne, koji je planiran za premijerno predstavljanje 2026. godine. Do tada, kupci mogu da uživaju u aktuelnoj, ali osveženoj generaciji koja je upravo predstavljena u najnovijem izdanju.
Veliku novinu predstavlja povratak V8 mašine, dok je druga velika promena enterijer inspirisan Taycanom.
Novi je 10,9-inčni displej za suvozača, dok je centralna konzola uklonjena premeštanjem ručice menjača na kontrolnu tablu.
Unutra se još uvek nalazi pristojna količina fizičkih tastera, što je ohrabrujuće videti, uključujući dugme za jačinu zvuka koje klikće.
Spolja gledano, Porsche Cayenne 2024 ima promene na skoro svakom panelu. Prednja svetla su drugačijeg oblika, izgubivši efekat suze zbog kvadratnijeg pristupa.
Prednji branik je manje „nasmejan“, a dizajn zadnjeg dela preuzima estetiku sa modela Taycan. U ponudi je i novi asortiman felni prečnika od 20 do 22 inča.
Sve varijante motora imaju blago povećanje snage za novu modelnu godinu, od osnovnog jednostrukog turbo 3,0-litarskog V6 do 4,0-litarskog V8 motora sa tvin-turbom u modelu Turbo GT.
Najveća novost je da Cayenne S umesto tvin-turbo V6 motora dobija novi tvin-turbo V8, sa ukupno 474 KS i 599 Nm.
Novi motor omogućava ubrzanje do stotke za 4,8 sekundi, dok je maksimalna brzina Cayenna S ograničena na 270 km/h.
Standardni single-turbo V6 motor isporučuje 353 KS i 499 Nm, što je 13 KS više nego ranije. Isti motor se ugrađuje i u E-Hybrid.
Pored poboljšanog motora, hibrid ima veću visokonaponsku bateriju, čiji je kapacitet povećan sa 17,9 kWh na 25,9 kWh.
Kombinovana snaga E-Hybrida je 469 KS. Konačno, tvin-turbo V8 motor u modelu Turbo GT, koji ostaje vodeći u gami i dostupan je samo u kupeu, isporučuje 659 KS, sa maksimalnom brzinom od 302 km/h. Iz stanja mirovanja do 100 km/h stiže za 3,3 sekunde.
Unapređen je i sistem oslanjanja. Porsche Active Suspension Management (PASM) sada dolazi kao standardna oprema, dok su unapređeni amortizeri prisutni u čitavoj gami.
Porsche tvrdi da su ovi novi amortizeri sa dva ventila optimizovani za sve situacije u vožnji.
Imaju odvojene faze odskoka i kompresije, što se prevodi u udobniju vožnju pri manjim brzinama i poboljšano upravljanje tokom agresivnog skretanja. Vazdušno oslanjanje ostaje opcija.