Tesla otvara mrežu punjača u Americi – na njihovoj mreži moćiće da se napajaju e-automobili svih drugih proizvođača
Bajdenova administracija želi da vidi najmanje 500.000 punjača za električna vozila na putevima u SAD do 2030. godine, a u sredu je najavila niz inicijativa, koje će pomoći da se to ostvari, uključujući obaveze kompanija, koje grade i upravljaju mrežama za punjenje, kao što su „Tesla“, „GM“, „Ford“, „ChargePoint“ i drugi.
Sve kompanije će imati koristi od federalnog finansiranja, ako njihovi planirani infrastrukturni projekti za punjenje ispune nove savezne standarde, koji su takođe otkriveni u sredu.
Kao deo ovog napora, rekli su zvaničnici Bele kuće, oni su se obavezali da „Tesla“ otvori hiljade svojih punjača za električna vozila drugih proizvođača. Do sada su u Sjedinjenim Državama „Tesla Supercharging“ stanice bile dostupne prvenstveno vozačima sopstvenih automobila kompanije.
„Tesla“ se posebno složio da učini najmanje 7.500 svojih javno dostupnih punjača u SAD dostupnim za korišćenje bilo kom kompatibilnom električnom vozilu do kraja 2024. Taj ukupan broj će uključivati najmanje 3.500 Teslinih superpunjača od 250 kilovata, koji se nalaze duž ključnih koridora auto-puta, takođe kao sporije odredišne punjače nivoa 2, koje proizvođač automobila nudi na lokacijama, kao što su hoteli i restorani, rekli su zvaničnici.
Kompanija „Tesla“ je takođe pristala da utrostruči broj super-punjača u svojoj američkoj mreži, sa novim punjačima, koji će se proizvoditi u Bafalu, u Njujorku, rekao je zvaničnik. Kompanija je sastavljala deo svoje opreme za punjenje u objektu u Buffalu, koji je prvobitno bio zamišljen kao fabrika solarnih panela.
„Tesla“ već godinama namerava da otvori svoju mrežu za punjenje u SAD. Prema najnovijem Teslinom godišnjem finansijskom izveštaju, u novembru 2021. kompanija je „počela da nudi „Supercharger“ pristup vozilima, koja nisu „Tesla“ na određenim lokacijama u znak podrške našoj misiji da ubrzamo prelazak sveta na održivu energiju“.
Šef za infrastrukturu Bele kuće Mič Landrieu rekao je novinarima u utorak da je Elon Mask bio jedan od mnogih generalnih direktora u automobilskom sektoru, koji su prošle godine bili uključeni u razgovore sa Belom kućom o infrastrukturi za punjenje.
„Bio je veoma otvoren, bio je veoma konstruktivan“, rekao je Landrieu. „U to vreme je rekao da je njegova namera da radi sa nama kako bismo njegovu mrežu učinili interoperabilnom. Svi ostali u pozivu su se složili“.
Landrieu je dodao: „Bilo nam je kritično važno da svi budu uključeni u razgovor“.
Bela kuća je takođe pohvalila druge proizvođače automobila i kompanije, pohvalivši poseban dogovor između „Dženeral motorsa“, „Pilot Co.“ i mreže za punjenje „EVGo“ za instaliranje 2.000 brzih punjača u „Pilot“ i „Fliing J“ centrima duž američkih auto-puteva.
GM, preko odvojenog partnerstva sa FLO, takođe planira da instalira do 40.000 javnih punjača EV nivoa 2 u zajednicama u SAD do 2026. godine, koji će postati deo GM-ove Ultium Charge 360 mreže i biti dostupni svim vozačima električnih vozila.
„Ford“ se obavezao da će do januara 2024. godine instalirati DC brze punjače u 1.920 prodajnih mesta kompanije.
Jedinica za punjenje EV kompanije Hertz i naftnog giganta BP planiraju da instaliraju hiljade punjača u glavnim gradovima SAD za upotrebu od strane Hertzovih kupaca i javnosti.
Novi standardi punjenja
Među najavama od srede, odeljenja za energetiku i transport su takođe otkrila nove standarde punjenja, koji „obezbeđuju da svako može da koristi mrežu – bez obzira koji automobil vozite ili u kom stanju punite“.
Među zahtevima:
- Svi novi punjači napravljeni federalnim sredstvima moraju podržavati standard utikača za kombinovani sistem punjenja. CCS standard koristi većina proizvođača automobila osim „Tesle“.
- Nove lokacije za punjenje izgrađene federalnim sredstvima će morati da imaju minimalan broj DC brzih punjača.
- Punjači koji se finansiraju iz federalnog budžeta moraju biti u funkciji najmanje 97 % vremena kada su instalirani.
- Od momenta kada je na snazi, svi punjači, koji se finansiraju iz federalnih sredstava moraju biti sastavljeni u SAD, a njihova čelična kućišta moraju biti napravljena u SAD. Do jula 2024. najmanje 55 % komponenti punjača (mereno po ceni) takođe mora biti proizvedeno u SAD .
- Novi punjači napravljeni od federalnih sredstava da bi bili kompatibilni sa novim tehnologijama prilagođenim korisnicima, kao što je „Plug and Charge“, koja – kao što ime kaže – automatizuje proces plaćanja punjenja.
(Izvor: CNBC)
I. S.