Šta uraditi ako avio-kompanija izgubi vaš prtljag?
1. Pratite svoj prtljag
Svaka prijavljena torba ima oznaku sa bar kodom na sebi koja osigurava da avio kompanija može da prati njen status i lokaciju. Ako preuzmete mobilnu aplikaciju avio kompanije, detalji vaše rezervacije će takođe uključivati informacije o vašem prijavljenom prtljagu. Često ćete čak dobijati ažuriranja, na primer kada se vaše torbe skeniraju, utovare u avion i polete nakon sletanja. Mnogi putnici biraju da dodaju još jedan nivo sigurnosti i mira u jednačinu koristeći AirTag. Ovaj proizvod, koji prodaje Apple, povezuje se na vaš iPhone, iPad, Mac ili Apple Vatch tako da možete u realnom vremenu da proverite gde se nalazi vaš prtljag.
2. Čuvajte svoje račune
U današnjem digitalnom svetu znamo da je primamljivo baciti nepotrebne papire. Međutim, ne želite da bacate važne priznanice koje će vam olakšati da vam avio kompanija nadoknadi troškove u slučaju izgubljene odeće ili drugih predmeta. Čim shvatite da vam torba nedostaje, morate da podnesete izveštaj avio-kompaniji. To je jedini način na koji mogu da imaju zvaničnu evidenciju o vašem zahtevu i prate status izveštaja. Ako ste primorani da kupujete predmete koji su vam bili u torbi – toaletne potrepštine, odeću itd. – zakačite svaki račun kako biste ih mogli uključiti u svoj zahtev. Usuprotnom, možda nećete videti nikakvu nadoknadu za te troškove.
3. Upoznajte svoja prava
Svaka avio-kompanija postavlja različita ograničenja koliko vremena mora da prođe pre nego što se torba smatra „izgubljenom“. Obično se kreće od 3 do 14, što znači da bi trebalo da proverite ove informacije pre putovanja da biste bili tačno obavešteni.
4. Proverite prednosti vaše kreditne kartice
Pametni putnici znaju da je dobra kreditna kartica zlata vredna. Od poena do milja do specijalnih nadogradnji i svega između, oni su odlični saveznici i kada je u pitanju postupanje sa izgubljenim prtljagom. Mnoge kompanije za kreditne kartice uključuju posebnu zaštitu prilikom putovanja na svoju listu pogodnosti, koja može uključivati nadoknadu za torbe koje kasne ili izgubljene. Obično ovo deluje kao dodatak onome što će vam avio kompanija dugovati, a takođe podleže ograničenjima odgovornosti. Imajte na umu da da biste se kvalifikovali za ove pogodnosti, morate da rezervišete let sa dotičnom kreditnom karticom. Kada ste u nedoumici, uvek proverite kod kompanije za izdavanje kreditne kartice da biste razumeli tačne odredbe i uslove.
5. Ostanite mirni
U redu, ovo nije veoma koristan savet, ali vredi ga ponoviti. Ako vam aviokompanija izgubi torbe, pokušajte da ostanete mirni i smislite plan akcije koji će vam dati osećaj kontrole nad situacijom. Imajte na umu da kada letite, uvek držite važne predmete kao što su lekovi, dragocenosti i druge osnovne stvari sa sobom, bilo u ličnom predmetu ili u ručnom prtljagu.
Najbolja odbrana je dobar napad, pa tako što ćete pratiti svoje torbe, unapred poznavajući svoja prava i vodeći računa da maksimalno iskoristite sve pogodnosti putovanja koje su vam na raspolaganju.
(b.i)