Požar nije razlog da se turistima vraća novac
Ukoliko hotel ne prosledi novac agenciji, ni agencija ne može da ga prosledi turisti.
Većina putnika iz Srbije koja se zatekla u Grčkoj na lokazijama koje su nažalost pogođene požarima, uz pomoć agencija, nastavila je odmor na drugim mestima koja su im ponuđena u zamenu. Takođe postoje i oni koji su se vratili u zemlju.
Na ovakve okolnosti niko nije mogao da utiče, jer je reč o elementarnoj nepogodi koju je nemoguće predvideti, putnici koji su se odlučili da dođu u Srbiju, imaju pravo da zahtevaju povraćaj novca za nerealizovano putovanje, ali je veliko pitanje da li će taj isti novac i dobiti.
– Turisti nemaju pravo na povraćaj sredstava jer je u slučaju prekida putovanja, čai kada je ponuđeno zamensko rešenje, reč o jednostranom raskidu ugovora – izjavio je Aleksandar Seničić, predsednik Jute.
Iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija navode da je najvažnije po građane da se sa agencijom dogovore o svemu.
Putnici koji su se vratili imaju pravo da ulože reklamaciju i 15 dana nakon povratka sa putovanja a na agenciji je da im u roku od 8 dana odgovori. Takođe, putnici mogu i da se žale osiguravajućoj kući, pa na kraju da potraže svoja prava i na sudu.
Reč je o jednoj nespecifičnoj situaciji u odnosu putnika i agencije, u kojoj organizator nije mogao da utiče na okolnosti.
U suštini, ukoliko hotel ne vrati novac agenciji, samim tim ni agencija nije u mogućnosti da taj isti novac vrati turisti, čega su agencije svesne.
(politika)