Počinje trka za UEFA medijska prava

Nova era prenosa od 2027. godine
Zajedničko telo UC3, koje su osnovali UEFA i Evropska asocijacija klubova (ECA) radi upravljanja i komercijalizacije prava na evropska muška klupska takmičenja, zvanično je pokrenulo konkurs za prodaju medijskih prava počevši od sezone 2027/2028.
Odluka je usvojena na sastanku Upravnog odbora UC3, održanom u okviru 32. Generalne skupštine ECA u Rimu, a označava početak novog modela poslovanja evropskog fudbala na medijskom tržištu.
Cilj novog plana je prilagođavanje savremenom medijskom okruženju, koje sve više oblikuju digitalne platforme i globalni investitori zainteresovani za sport. Prvi put biće organizovan istovremeni konkurs za pet najvećih evropskih tržišta – Francusku, Nemačku, Italiju, Španiju i Ujedinjeno Kraljevstvo.
Uz to, ugovori će trajati do četiri godine, čime se uvodi veća finansijska predvidljivost za klubove i stabilnost za vlasnike prava.
Jedna od najvećih novina je uvođenje globalnog paketa sa pravom prvog izbora, koji će omogućiti ekskluzivno strimovanje jedne utakmice po kolu UEFA Lige šampiona. Time se UEFA prilagođava trendu da sve više navijača prati mečeve putem digitalnih servisa, čime se širi i globalni domet takmičenja.
Nova sezona 2027/2028. doneće i promenu u rasporedu mečeva – evropski šampion će odbranu titule početi kod kuće, u utorak, dan pre početka glavnog kola koje se igra sredom i četvrtkom. Taj duel biće praćen posebnom ceremonijom otvaranja i muzičkim spektaklom, čime UEFA želi da dodatno podigne atraktivnost takmičenja.
Konkurs obuhvata i modernizovan pristup sponzorstvu i licenciranju, kroz koji će se podsticati čvršća saradnja između brendova i medijskih partnera, sa ciljem da UEFA takmičenja postanu još privlačnija za globalne partnere.
Rok za podnošenje ponuda je 18. novembar, dok će detalji ugovora biti objavljeni naknadno.