Lucidity Triptych u novom imerzivnom teatru

Beograd dobija imerzivno pozorište koje briše granicu scene i publike – Pinecone Teatar, koji će biti otvoren 11. aprila u trospratnoj kući s početka 20. veka u centru grada premijerom predstave “Lucidity Triptych”, inspirisane knjigom “Rođenje tragedije” Fridriha Ničea i Jungovim učenjem o arhetipovima.
U Pinecone Teatru će samo 22 gledaoca po izvođenju imati priliku da istražuju snoliki svet predstave “Lucidity Triptych” iz neposredne blizine, krećući se slobodno po prostoru.
Projekat je nastajao više od godinu dana, a prema navodima produkcije, vodi publiku na liniju sudara reda i haosa, jave i sna, izvođenja i posmatranja. U priči o Vilhelmu, piscu na pragu četrdesetih, koji se tokom jedne noći kroz tri sna suočava sa nerešenim konfliktima iz prošlosti i porodičnim traumama koje ga sputavaju u potrazi za ličnom i kreativnom slobodom, svaki gledalac sam konstruiše individualno čulno i emocionalno putovanje.
Svaki od tri sna otkriva različite aspekte piščeve borbe, a dešavaju se paralelno, tako da je tokom jednog igranja fizički nemoguće odgledati predstavu u celosti. Gledalac može da izabere da od početka do kraja prati sanjara ili jednog od junaka iz snova, kao i da kombinuje perspektive nekoliko likova. Prvi san, Razdvajanje, istražuje nestalnu granicu između strasti i odgovornosti kroz odnos mladog para zarobljenog u vrtlogu kreativne ambicije i emotivne zavisnosti. Drugi san, Senke, istražuje nasleđe porodičnih sukoba i tamne sile nesvesnog kroz turbulentnu i bolnu priču između oca i sina. Treći san, Posledice, osvetljava cenu ambicije i žudnje za priznanjem, dok se likovi sapliću o sopstvene strasti, dovodeći svoje ideale do tačke raspada. Pre početka predstave, svaki gledalac dobija uputstvo za kretanje kroz narativ.
Predstava “Lucidity Triptych” kombinuje sredstva dramskog i muzičkog teatra. Uz komponovanu muziku i instrumentalne improvizacije, dve operske umetnice izvodiće numere iz opera Rusalka, Karmen, Hofmanove priče, adaptirane i aranžirane tako da čine integralni deo radnje.
Imerzivna forma omogućava publici intenzivnije čulno iskustvo kroz direktan dodir sa scenografijom i rekvizitima, interakciju sa likovima, opažanje različitih mirisa i uživanje u koktelima specijalno kreiranim za likove iz predstave. Kokteli koji će biti služeni tokom izvođenja, biće dostupni u Pinecone baru, smeštenom u prizemlju, i dodatno doprinositi jedinstvenoj atmosferi.
Iza Pinecone Teatra, koji se nalazi u Ulici Vladete Jerotića 5 (bivša Dalmatinska), stoji produkcijska kuća Immersive World Production sa Aleksandrom Prudijanom i Jovanom Radovanović kao kreatorima projekta.
Rediteljka predstave “Lucidity Triptych” je Ana Bunjak, autor teksta Aleksandar Prudijan, a zajedno su adaptirali tekst. Producentkinja je Jovana Radovanović, muzički direktor Stefan Zekić, scenografi Aleksandar Stanković i Miloš Radovanović, konsultantkinja za scenografiju Magdalena Vlajić, kostimografiju i vizuelni identitet kreirala je umetnica Julija Mihejeva, tekst su preveli Segej Tepluhin i Alja Bagaudinova, a Luka Đuranović je radio organizaciju.
U predstavi igraju Aleksandar Kecman, Milica Majkić, Julija Graut, Andrea Đina Ržaničanin, Kristina Kika Jovanović, Vedran Borovčanin, Maksim Mićković, Uroš Petronijević, Nikola Pavlović i operske umetnice Nevena Đoković i Nevena Matić. Muziku na harfi izvodi Sofija Sibinović.
Predstava se izvodi na engleskom jeziku.
Premijera je 11. i 12. aprila, sa dva izvođenja svakog dana – u 19 i 21 sat, a naredno redovno izvođenje predviđeno je za 13. april, takođe od 19 i 21.