Izložba „Distrakcije“ u Likovnoj galeriji Kolarčeve zadužbine
Izložba „Distrakcije“ Marije Labudović Pantelić biće otvorena u utorak, 8. oktobra u 19 časova u Likovnoj galeriji Kolarčeve zadužbine.
Na izložbi je predstavljen deo radova nastalih na doktorskim akademskim studijama na Univerzitetu umetnosti u Beogradu.
U samom nazivu izložbe Distrakcije, umetnica koristi množinu upućujući na mnoštvo oblika ispoljavanja ove imenice, to jest pojma koji nam govori o radnji ometanja naše pažnje ili aktivnosti. Sve učestalije distrakcije, koje se dešavaju u različitim sferama našeg polja delovanja, iziskuju i najrazličitije pojedinačne ili kolektivne strategije, kako bi se umanjio njihov loš rezultat i posledica.
Ovaj sve aktuelniji društveni problem vrlo logično nametnuo se kao tačka razmišljanja jedne savremene umetničke prakse, Marije Labudović Pantelić. Promišljanje ove teme deo je njenog doktorskog umetničkog projekta Dijalog ̶ intermedijalni odnos tekstila i fotografije.
Diverzitet samog pojma omogućava lepezu mogućnosti koje umetnica vešto koristi da izrazi svoju dilemu ili zapažanje. Svaku ideju koju umetnica promišlja, otkriva i razotkriva, pokušava da reši kroz različite umetničke postupke, medije i materijale. Time usložnjava celu izložbu, nudeći nekoliko segmenata, prilazi tematici iz više uglova, a opet dajući posmatraču slobodu da postavi sopstvenu perspektivu posmatranja i zaključivanja.
Zajednički imenitelji svake particije su svila, fotografija i crtež kao fizički nosioci rada, dok bi mislenost radova tretirala sećanje, kroz prizmu trajanja, osvešćivanja, svesnosti, intuitivnosti, promenljivosti, odsutnosti i prisutnosti.
Vrlo promišljeno biranje svile kao materijalnosti, koja ima čitav skup karakteristika, koje učvršćuju teoriju koju Marija likovno postavlja. Ne slučajno, koristi sirovost svile, njenu krhkost, nežnost, tajnovitost i transparentnost, tradicionalnost i savremenost, ekskluzivnost.
Paralelno sa svim umetničkim procesima kojima se od početaka Marija bavi, teče i njeno neprestano bavljenje ili korišćenje fotografije, kao beleženje i prikupljanje građe, koja će u nekom trenutku biti inkorporirana u neki od njenih aktuelnih procesa. Time ona neprestano prožima likovno i primenjeno, idejno i materijalno, prisutno i zaboravljeno. To dnevno i trenutno zapažanje postaje deo beskonačnog i univerzalnog, kako u radu tako i u sećanju.
Izložba će biti otvorena do 19. 10. 2024. radnim danima od 10 do 20, subotom od 10 do 16 časova.