Domaća i svetska kritika o filmu „Radnička klasa ide u pakao“
Ostalo je još par dana do početka bioskopskog prikazivanja domaćeg filma „Radnička klasa ide u pakao“ reditelja i scenariste Mladena Đorđevića.
Inostrana i domaća kritika preporučuju Đorđevićev film jednako hvaljeći kako celokupno ostvarenje, tako i likove iz filma koje tumače Tamara Krcunović, Ivan Đorđević Džudi, Leon Lučev i drugi.
O priči o grupi ljudi, autsajdera, koji se sukobljavaju sa nečim mnogo većim i jačim od sebe piše poznati sajt ScreenAnarchy koji je posvećen kultnim i žanrovskim ostvarenjima.
Kritičar Kurt Halfyard ističe da je film Radnička klasa ide u pakao masterklas na temu eskalacije:
– Film je u isto vreme zabavan i populistički i umetnički, a pomalo koketira sa trešom.
Halfyard ističe i da reditelj ima vrhunsku veštinu za pronalaženje zanimljivih lica, aludirajući i na Đorđevićev pređašnji film “Život i smrt porno bande.”
– Ne samo Tamara Krcunović koja sa dubokom izražajnošču igra Cecu, koja je i odlučna i iscrpljena, nego se radi i o čitavom nizu drugih likova.
Kurt Halfyard završava recenziju sa rečima „Gledanje ovog filma je grupna terapija. Živeo Praznik rada!“
O fantastičnoj glumi piše i Kevin Jagernauth za Film Verdict:
– Glumica Tamara Krcunović ostvaruje balans izneđu te dve strane, sa ulogom koja izražava stoicizam i pribranost osobe koja je lider grupe. Toplina filma se širi od njenog lika ka onima oko nje, dok svako od likova žudi za stvarima za kojim svi mi žudimo: ljubavlju, uspehom, dostojanstvom.
Radnička klasa ide u pakao je film o harizmatičnoj Svetlani koju igra Tamara i bivšem robijašu (Leon Lučev), koji se, zajedno sa radnicima propale fabrike, koja je nekada zapošljavala ceo grad i okolna sela, a koja je nakon sumnjivog požara zatvorena, udružuju kako bi istražili mistične puteve nade i pravde.
O Đorđevićevoj socio-drami piše za Cineeuropa i Vladan Petković ističući doprinos direktora fotografije Dušana Grubina i montažera Lazara Predojeva dodajući:
– Samosvojni reditelj Mladen Đorđević nudi još jednu dijaboličnu viziju propalog srpskog društva. On nastavlja sa svojom divljom imaginacijom, beskompromisnim, transgresivnim i duboko mračnim pristupom.
Magazin The Verge film stavlja na listu 12 omiljenih filmova sa ovogodišnjeg festivala:
– Iako Đorđević daje sliku života u modernom dobu korporativne pohlepe, film vodi sa suvim humorom, dok glatko menja brzinu između zaista mračnog horora i oštrog društvenog komentara.
Nedelja finskog filma u DKC od 11. aprila
Đorđevićev naslov nije ostao neopažen ni među domaćom kritikom, za Velike priče Slobodan Vujanović piše o filmu piše da ”Može biti satira, ali može biti i vizija. U oba slučaja radi se o trijumfu srpskog filma,” dodajući da je film ciničan, duhovit, pametan, lukav i poput čekića u čelo.