Da li su luksuzna putovanja ista posle pandemije?
Rajski arhipelag u Indijskom okeanu, kristalne vode Maldiva, beli pesak i skrivene uvale i lagune decenijama privlače ljubitelje luksuza i „odmora kao iz snova“. Poslednje dve godine mnoge stvari su se promenile, pa delimično i poimanje luksuza.
Prirodna distanca
Maldivi su i pre i tokom pandemije zadržali status luksuzne destinacije, ovog puta, kako piše Bi-Bi-Si, najviše zbog moguće distance i privatnosti koja je moguća na ostrvu. Naime, iako na naseljenim ostrvima postoje pansioni i hoteli, većina odmarališta zauzima nenaseljena privatna ostrva sa po jednim odmaralištem.
Takođe, arhitektura koja se neguje na Maldivima je takva da je sve otvoreno, lobiji hotela, restorani, barovi pa je prirodna ventilacija svakodnevica. Nema liftova, i zajedničkih prostorija, već je smeštaj mahom tipa bungalova i izolovanih vila.
– Raspored vila omogućava prirodno socijalno distanciranje širom ostrva. Naši gosti više vole da uživaju u udobnosti i privatnosti bungalova i da većinu dana provode na plaži, u vodi i ronjenju. Sve ovo je zapravo ambijent prirodnog distanciranja koji nema veze sa pandemijom – kaže Endru Janson, direktor prvog odmarališta na Maldivima.
Ipak, protivpandemijske mere itekako postoje, važe i poštuju se, a jedna od posebno osmišljenih je mobilna aplikacija za beskontaktno prijavljivanje i odjavljivanje, za rezervaciju izleta i drugih aktivnosti.
Želja za luksuzom
Stres i napori kojima su ljudi bili izloženi tokom pandemije podigli su očekivanja putnika, a i posle pandemije turistički radnici očekuju da će standard i očekivanja od putovanja samo rasti. Istovremeno sa očekivanjima, predviđa se da će porasti i budžet predviđen za odmor.
– Luksuzna putovanja će biti u prvom planu u postpandemijskim trendovima. Bilo je dosta prinudne štednje, tako da očekujemo i veću potrošnju u periodu pred nama – kaže Katerina Antoniou, predavač na kiparskom Univerzitetu turizma.
Personalizovanija budućnost
Jednom kada se pandemija smiri, Antoniou kaže da će putnici verovatno biti pronicljiviji i manje spremni na kompromise u pogledu standarda.
– Mislim da je masovnom turizmu odzvonilo i biće popularna mesta za ljude koji putovanja čine smislenijim. Mislim da su ljudi željni iskustva, doživljaja, da osete nešto više tokom odmora. Potreba za društvenim distanciranjem svakako će izbledeti – kaže Antoniou koja veruje da će i u budućnosti reč luksuz prevashodno biti povezana sa bekstvom od stvarnosti, svakodnevice i obaveza.
(B.I)