Kultura i turizam dobar ekonomski proizvod, uz sporazum o obrazovanju, mogu da budu još bolji
Sporazum o obrazovanju zajedničkog tela za realizaciju aktivnosti u oblasti digitalizacije turističke ponude Srbije potpisale su potpisale su ministarka kulture i informisanja Maja Gojković i Tatjana Matić ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija, sa nadom da će na taj način doprineti jačanju kulture i turizma zemlje Srbije.
Gojković je posle potpisivanja Sporazuma navela da je zadatak Ministarstva kulture i informisanja da proizvede multimedijalne digitalne sadržaje u oblasti kulturnog nasleđa, savremenog stvaralaštva i svega onoga što može da pospeši turističku ponudu Srbije.
Prema njenim rečima, Ministarstvo kulture će raditi i na tome da Srbija na savremeni, digitalni način uhvati korak sa svetom i ojača kulturni turizam kao posebnu i važnu oblast turizma kao privredne grane.
– Ministarstvo kulture i informisanja ima praksu u pravljenju ovakvih multimedijalnih sadržaja i dugo radimo na platformi Google Srbija koja predstavlja kulturno blago naše države – kazala je Gojković i dodala da ta platforma ima mnogo uspeha i posetioca koji se na taj način prvi put upoznaju sa tim da je Srbija zemlja kulture.
– To može da bude naš brend prema inostranim turistima – navela je Gojković.
Smatra da bi za našu zemlju bilo dobro da se uhvati korak sa državama kao što su Grčka, Italija, koje smatraju da je kultura „njihova fabrika“.
– Smatramo da je kultura jedna od važnih fabrika Srbije koja zaista pored svoje lepote i sadržaja može da doprinese značajno i ekonomiji naše zemlje. Kultura i turizam su zajedno izuzetno dobar i plodonosan ekonomski proizvod naše države – kazala je Gojković.
Ministarka Matić podsetila da je pandemija korona virusa dovela do poremećaja u sektoru turizma
Sektoru turizma pretilo je da bude egzistencijalno ugrožen, kazala je da ceo svet redefiniše svoju turističku ponudu i da je upravo sada trenutak da se i u Srbiji menjaju standarde i zacrtaju ambicioznije ciljevi.
– Nesporno je da uz sve resurse kojima raspolaže Srbija, a pogotovu na resurse u oblasti kulture, možemo mnogo više, naročito ako imamo u vidu brojna, neiskorišćena kulturna, prirodna, istorijska dobra koja nude autentični doživljaj – kazala je Matić.
Prema njenim rečima, formiranjem Zajedničkog tela sa Ministarstvom kulture i informisanja biće definisani pre svega tehničko-tehnološki preduslovi za digitalizaciju turističke ponude i unapređenje kvaliteta i obima digitalnih turističkih sadržaja u Srbiji.
– Određivanje prioriteta biće najveći izazov budući da Srbija čuva ogromno kulturno – istorijsko nasleđe. Samo tematske turističke rute zasnovane na kulturnom nasleđu prepoznate su kao ključni turistički proizvodi u čak 15 od 18 izdiferenciranih turističkih destinacija – naglasila je.
Matić podseća da turizam nosi velike potencijale i dobrobit za ukupnu ekonomiju države i u tom smislu kaže da je taj sektor učestvovao sa 6,5 odsto u BDP-u, sa projektovanim rastom na čak 7,4 odsto za 2024. godinu.
(RTV)