Kondenz – festival savremenog plesa i performansa od 25. do 31. oktobra
Kondenz – festival savremenog plesa i performansa biće održan po 17. put od 25. do 31. oktobra u Beogradu pod sloganom „Znakovi (ne)sigurnosti. U slučaju opasnosti, okupimo se“, saopštili su organizatori.
Slogan sedamnaestog izdanja festivala nije slučajno izabran, jer u svetu gde opasnost postaje signal ali i sredstvo za povlačenje, Kondenz bira da se okupimo, osnažimo prijateljstva i gradimo dugoročne saradnje koje ova manifestacija neguje od početka, poručuju organizatori.
Festival, u organizaciji Stanice Servis za savremeni ples, odvijaće se na četiri lokacije – Bitef teatar, Atelje 212, Centar za kulturnu dekontaminaciju i Kulturni centar Magacin.
Festival će biti otvoren 25. oktobra u 20 časova predstavom „Žiška“ Ane Dubljević u Bitef teatru.
„Žiška“ je koreografski rad inspirisan erotskom poezijom, koji istovremeno razmatra uticaj savremenog ekonomskog modela „junkification“ na kvalitet erotskog sadržaja, i otvara prostor transformacije tih sadržaja van tržišnih pritisaka.
Ana Dubljević potpisuje i dramaturgiju, muziku Emilija Đonin, scenografiju i kostim Ana Dimitrijević, sestra projekta je Milica Ivić, a u predstavi nastupaju Tamara Pjević, Bojana Stojković, Igor Koruga i Marko Milić.
Dan kasnije u 20 sati u Centru za kulturnu dekontaminaciju biće izveden komad rumunske koreografkinje i izvođačice Ioane Marchidan „Bodies on the line“, u kom se autorka, smeštajući tela u područja sigurnosti i neizvesnosti, bavi pitanjima otuđenosti pod pritiskom preklapajućih projekata, iscrpljenosti i potrebe za stalnom proizvodnjom sadržaja, ali i one za zajedništvom i nadom koje svakodnevnu borbu za opstanak čini malo podnošljivijom.
Dramaturgiju je, uz autorku, radio Mihael Michailov, muziku Alexandru Suciu, a komad izvode Anca Stoica, Sergiu Dita, Varga Hunor-Jozsef i Eva Danciu.
Bugarski koreograf i izvođač Willy Prager, koji je svoje ranije komade izvodio u Srbiji, beogradskoj publici u Bitef teatru od 20 sati predstavlja naslov „Transformability: forever (partly musical)“.
Polazište za komad jeste filozofski tekst Bojana Mancheva, koji razmatra odnos savremenog potrošačkog društva s pojačanom „performativnošću“ i plesom, ali u kontekstu kapitalizma i globalne tržišne ekonomije. Predstavu izvode plesači i plesačice Eva-Maria Danciu, Mariana Gavriciuc, Nelly Georgieva, Sergiu Diță, Alexander Gochev, muziku je uradio Tian Rotteveel, a kostim Pola Popova.
U Ateljeu 212 dan kasnije od 20.30 časova biće izvedena predstava Igora Koruge „Unstable comrades“.
Dramaturgiju i tekst potpisuje Dimitrije Kokanov, muziku Vladimir Pejković, izvode Mariana Gavriciuc, Tamara Pjević, George Alexandru Pleșca, Hunor Joseph Varga, Jakša Filipovac.
Komad Korge, koji je koreograf i izvođač, istražuje fragmentaciju društva i pojedinaca kroz nasleđe kvir emancipacije kao stalnog procesa konstituisanja i izobličavanja otpora pod uticajem zapadnih „liberalnih“ i socijalističkih vrednosti za pravednije društvo.
Poljski koreograf i izvođač Romuald Krezel, koji živi i radi u Berlinu, boravio je u Beogradu 2022. godine u okviru rezidencijalnog programa Stanice Servisa za savremeni ples.
I ovde je započeo rad na predstavi koju će 29. oktobra u 20 časova izvesti u Centru za kulturnu dekontaminaciju – „All that I left behind is here“, kroz koju se osvrće na svoje prvo plesno iskustvo u životu: kurs za balske plesove – jedini koji se nudio besplatno u osnovnoj školi – da bi se fokusirao na različite aspekte klasnog pitanja u kontekstu izvođačkih umetnosti.
Pretposlednjeg dana festivala, 30. oktobra u 20 časova u Centru za kulturnu dekontaminaciju Bojana Robinson, koreografkinja i izvođačica iz Beograda koja živi i radi u Sloveniji, izvešće predstavu „Mašina“ za koju je uradila koreografiju, a Dimitrije Kokanov tekst i dramaturgiju.
Predstava je duet Bojane, koreografkinje i izvođačice, i aparata za disanje koji njena ćerka povremeno koristi.
Iako je uređaj prisutan zbog zdravstvenog stanja deteta, autorka ispituje svoj odnos prema tehnološkom uređaju, koji indirektno i direktno utiče na njen život autorke. Scenografiju i video rad delo su Doriana Šileca Peteka, muzika Manje Ristić, a kostimi Timoteja Rosca.
Dan ranije, 29. oktobra od 11. do 14 sati u plesnoj sali Kulturnog centra Magacin biće održana radionica „Kolažiranja“, koja je inspirisana likovnom tehnikom, gde telo i prostor postaju platno za stvaranje plesne izvedbe.
Radionicu vode Dora Pocević i Linda Tarnovski, plesne umetnice iz Zagreba, sa bogatim iskustvom u zajedničkom radu i istraživanju kroz umetničku organizaciju CO-MMENT, a 30. oktobra u Sali za sastanke, Marijana Cvetković će održati radionicu – „tool kit for survival 3“, od 13 do 16 časova u plesnoj sali KC MAGACIN, dok je planirano i održavanje edukativnog programa „Modularna škola“.
Kondenz će biti zatvoren promocijom knjige „Dissonances. On Herding Cats to Take out the Trash“ 31. oktobra u 15 časova u Kulturnom centru Magacin, uz moderiranje Ane Pinter, jedne od autorki međunarodne grupe polaznika programa (koji su imali priliku da provedu godinu i po dana zajedno i obilaze festivale, gledaju predstave, slušaju razgovore i diskusije, a rezultat je ovo delo kao kolektivni rad.