Kupovala na Temu, pa joj stigla poruka zbog koje je ostala bez 30.000 dinara
Kupovina preko Temu šoping aplikacije može biti veoma ugodna, ali morate biti oprezni da ne postanete meta brojinh internet prevara.
Korisnik društvene mreže Reddit podelio je sa ostalima da je njegova majka bila meta prevare. Ujedno upozoravajući druge, zanimalo ga je i da li će njegova majka moći da povrati novac.
Evo šta je pošlo po zlu.
Kako je korisnik pojasnio, njegova majka je poručila robu sa Temu-a u vrednosti 2.000 dinara. Nakon 4 dana, kako tvrdi, stigla je poruka sledeće sadržine:
„Neuspešna dostava na vašu adresu, doplatite jos 30 dinara danas, u suprotnom paket će biti vraćen“, očigledno je da je ovo klasičan vid prevare, ali žena je ipak uplatila i dalje se može pretpostaviti tok ove priče.
„Naravno ona uplati, skinuto je 1.000 puta više od 30 dinara“, dodaje korisnik koji poručuje da je žena zvala banku, te da joj je poručeno da su poslali zahteva da se vrati novac i prijavili finansijsku prevaru. Zanimalo ga je i da li ima šanse da se taj novac vrati ili je pak trajno izgubljen.
Kako da znate da ste žrtva prevare?
Objava je za kratko vreme prikupila mnogo komentara, a među prvima je upravo onaj koji ističe da u svakom mejlu koji se dobija od Temu-a stoji prilično velikim slovima ,,ako vam neko traži dodatne pare za dostavu, to je prevara“.
– Pare će najverovatnije biti vraćene, i to je između ostalog poenta kreditne kartice – dodaje korisnik.
Drugi pak dodaje da se ovakve poruke šalju „random“ i da se ponekad poklopi sa nečijim naručivanjem. Odnosno da poruka ove sadržine da nema veze sa Temu-om kao sajtom već da je po sredi klasičan „phishing scam“.
– Samo u poslednjih mesec dana sam primio 5 takvih poruka, a ništa nisam naručio; Isto, potvrđuje još jedan korisnik.
Podsetimo, Temu ne naplaćuje dostavu preko određenog iznosa (što dobijate kao informaciju pre same potvrde kupovine) tako da vam to u startu govori da je reč o prevari.