Filmski centar Srbije dodelio sredstva
Najveći deo sredstava na konkursu Filmskog centra Srbije otišao je produkcijskoj kući Laze Ristovskog, dok su projekti Zdravka Šotre, Srdana Golubovića, Danila Bećkovića, Balše Đoga, Vladimira Tagića i drugih ostali bez podrške.
Upravni odbor Filmskog centra Srbije, na čelu s Miroslavom Lekićem, podržao je odluku Konkursne komisije o dodeli sredstava za domaće dugometražne filmove. Samo četiri projekta su dobila finansijsku podršku na osnovu preporuka komisije usvojenih na sednici 9. jula.
Ko nije prošao
Dok su samo četiri filma dobila sredstva, čak 35 projekata nije prošlo.
Među njima su tri projekta koji su trebali biti režirani od strane Danila Bećkovića i još tri projekta bivšeg direktora Filmskog centra Srbije, Gordan Matić. Odbijeni su i projekti Srdana Golubovića, Balše Đoga, Ivana Ikića, Radoša Bajića, Filipa Čolovića, Nenada Pavlovića, Bojana Vuka Kosovčevića, Nemanje Ćeranića, rediteljskog tandema Dušan Zorić-Matija Gluščević, Slobodana Skerlića, Vladimira Tagića, Ivice Videnovića i Zdravka Šotre.
Kome ide najveći deo sredstava Filmskog centra Srbije
Komisija je preporučila najveći deo sredstava za produkciju filma „Vera Kroner“, čiji je scenarij napisao Zoran Solomun, Vladimir Blaževski i Dragan Marinković, a koji će i režirati. Ovaj film je ratna priča o Veri, koja postaje svesna opasnosti po nju i njenu jevrejsku porodicu u Drugom svetskom ratu u Novom Sadu.
Drugi najviše finansirani projekat je „Presuda“, čiju režiju potpisuje Vasilije Nikitović, a scenario je napisao zajedno sa Dragoljubom Stojkovićem i Balšom Labovićem. Ovaj film prati sudskog referenta Rodoljuba, poznatog kao Panja, i njegov susret s podmitljivim tastom koji uvlači njegovu porodicu u nevolje.
Nenad Ognjenović dobio je podršku za svoj film „Sestra“, koji istražuje teme porodičnih odnosa, manipulacije i erotskih tenzija, dok je Predrag Ličina dobio sredstva za film „Virus patološke dobrote“, koji istražuje problem Srba u Zagrebu tokom devedesetih.
Odluka o dodeli sredstava bazirana je na scenarističkoj izvedbi, originalnosti priče i produkcione izvodljivosti, prema obrazloženju komisije.