Beograd-Budimpešta: Zságer Balázs & Katona Kati (HU) feat. Kӣr (RS)
Collegium Hungaricum i Dom omladine Beograda predstavljaju nesvakidašnji mađarsko-srpski audio-vizuelni događaj zadivljujuće igre svetlosti i muzike! Beograd-Budimpešta: Zságer Balázs & Katona Kati (HU) feat. Kӣr (RS).
Beogradska publika će u petak, 16. novembra od 21 sat u Domu omladine doživeti nesvakidašnje audio-vizuelno iskustvo: magiju svetlosti i zvuka uz primamljive vizuelne efekte, koje donose mađarski umetnici Žager Balaš & Kati Katona i srpski umetnik Kӣr. Collegium Hungaricum (Mađarski kulturni institut u Beogradu) u saradnji sa Domom omladine Beograda, pruža podršku ovom impresivnom audio-vizulenom projektu i umetničkoj saradnji.
Ovo impresivno sudio-vizuelno iskustvo, pod nazivom Disordered Space-Time, zasnovano je na umetničkoj vezi između muzičara Žagera Balaša i vizuelne umetnice Kati Katone. Njihov impresionistički nastup uživo ostavlja mnogo prostora za improvizaciju, muzičke i vizuelne intervencije u realnom vremenu. Zasniva se na generativnoj metodi: stalnoj interakciji pokretnih slika i zvukova poput živih organizama, oblikovanih u trenutku. Do sada su nastupali na mnogim događajima i festivalima audio-vizuelne umetnosti, kao što su: Ludwig Museum u Budimpešti, Live Cinema Rome, Patchlab Digital Art, Vision of Sound London i mnogi drugi.
Žager Balaš je klavijaturista i producent vodećeg mađarskog elektronskog projekta Žagar. Njegov debi album „Local Broadcast“ uvršten je u 50 najvažnijih mađarskih albuma svih vremena, po izboru časopisa Wan2Magazine. Koautor je kultnog albuma „Shallow and Profound“, popularnog mađarskog muzičara Lasla Fogarašija, poznatijeg kao Yonderboi. Komponovao je muziku za mnoge filmove i popularne TV emisije (CSI), a Žagerove kompozicije emitovane su i na BBC radiju. Njegove pesme remiksovali su mnogi muzički producenti: Vakula, Deadbeat, Marcus Henriksson i drugi. Radi i kao label menadžer izdavačkih kuća Free Sekuence i Move Gentli Records. Opčinjavaju ga uzbudljivi novi pravci savremene umetnosti.
Kati Katona je studirala likovnu umetnost u Novom Sadu, fokusirajući se na crtanje, slikanje i vajanje. Još tokom studija počela je njena fascinacija odnosom zvuka i slike. U svojim radovima prevodila je muzičke harmonije i intenzitet zvuka u boje, oblike i vizuelne kompozicije. Kati je fascinirana eksperimentisanjem sa različitim tehnikama, kombinovanjem i istraživanjem novih stvaralačkih procesa. Radila je za Limelight Projection i Global Illumination, dizajnirala je vizuale za Ozora festival, čuveni Sziget festival i Shibuia TV Tokio. Radila je projekte vizuelnog mapiranja za festivale Zsolnay Light i White Night Melbourne.
Kӣr je solo producentski projekat Baneta Jovančevića, rezidentnog live umetnika i programskog menadžera beogradskog kluba Drugstore. Kombinuje tradicionalne i eksperimentalne uticaje u elektro-akustičnoj muzici, konfrontira sintisajzere i akustične instrumenate, prizivajući audio pejzaže vizantijskih sakralnih tradicija i balkanskih folklornih ritmova. Osnovni koncept njegovog stvaralaštva je suprotstavljanje tradicionalnih ritmičkih struktura elektronskoj muzici. Vizuelni prizori koje kreira zvukom šumskog povetarca, reke, cvrkuta ptica, ali „provučenih“ kroz nemilosrdnu mašinu, zahtevaju aktivno slušanje. Već njegova prva izdanja („Imrali“, „Mramorje“, „Balčak“) objavljena su za renomirane izdavačke kuće, kao što su Creme Organization, Ierevan Tapes, Rocket Recordings i DISK, a ubrzo je počeo da se bavi i muzikom za pozorište i film.
Ulaznice po ceni od 500 RSD su u prodaji preko eFinity prodajne mreže i onlajn.
lj.z.