Vrhunski biznis plan Rodžera Federera
PARE ĆE, MOŽDA, KOMPENZOVATI SAMO 20 GREN SLEM TITULA
Rodžer Federer je nedavno postao šesti sportista u istoriji čija je ukupna zarada, sa terena i od reklama, prešla jednu milijardu dolara dok je još aktivan. Samo su Tajger Vuds, Flojd Mejveder, Lebron Džejms, Kristijano Ronaldo i Lionel Mesi zaradili više od njega.
Zanimljivo da je Švajcarac od turnirskih zarada uzeo nešto više od jedne desetine ove svote – oko 130 miliona dolara.
Igrajući u Najk opremi Federer je zarađivao 10 miliona dolara godišnje, a kada je ugovor istekao 2016, japanski Juniklo, kome je tada istekao ugovor sa Novakom Đokovićem, odmah ga je angažovao za 30 miliona dolara godišnje sve do 2026. godine.
Za razliku od ugovora sa Najkom, Federer nije morao da nosi patike Junikla, jer one za tenis i ne postoje. Jedno vreme je Rodžer igrao besplatno u patikama svog starog sponzora, a onda je otkrio da u Švajcarskoj postoji kompanija „On raning“, čiji je postao reklamni ambasador.
Procena je da je Federer dobio tri odsto vrednosti firme, a kada je ona nedavno izašla na berzu, procenjena je na deset milijardi dolara. Tri odsto od toga je 300 miliona.
Tako je Federer u poslednje pola decenije sebi osigurao zaradu od 600 miliona dolara, a da reketom nije mrdnuo. Naravno, simbolički gledano. Da Federer u godinama pre toga nije itekako dobro mahao svojim alatom, ništa od ovoga ne bi bilo moguće. I da se nije oženio autoritativnom Mirkom Vavrinec pored koje izgleda kao srednjoškolac. (izvor – Sportski žurnal)